فرانس ۲۴ گزارش داد کشورهای اروپایی درباره نوع سیاست‌گذاری در قبال بحران ونزوئلا یکپارچه نیستند.

سیاست‌گذاری چند تکه اروپا در قبال بحران ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد در حالیکه کشورهای بزرگ اروپایی تمایل دارند رئیس مجلس ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور به رسمیت بشناسند، کشورهای دیگر حداکثر تحریم‌های اقتصادی علیه نیکلاس مادورو را پیشنهاد می‌کنند.

فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، هر روز بیشتر می‌شود. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه آماده می‌شوند تا خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت بشناسند و در این راستا به مادورو برای برگزاری انتخاباتی جدید ضرب‌الاجل داده‌اند که البته او نیز این هشدار را رد کرده است.

فرانس ۲۴ با اشاره با سخنرانی رئیس جمهور ونزوئلا در جمع طرفدارانش و نظامیان این کشور تاکید کرد: نیکلاس مادورو اصلا در برابر فشارهای اروپایی کوتاه نمی‌آید. وی می‌گوید: " آن‌ها می‌گویند ما در ونزوئلا جنگ داخلی خواهیم داشت. اما در ونزوئلا نه جنگ داخلی خواهیم داشت، نه مداخله خارجی؛ ونزوئلا در صلح و آرامش باقی خواهد ماند و ما این را به لطف ارتش و مردم تضمین می‌کنیم. پیروزی ما صلح و آرامش خواهد بود".

کشورهای آلمان، هلند، پرتغال، فرانسه و اسپانیا یک هفته قبل به مادورو درباره برگزاری انتخابات جدید ضرب‌الاجل دادند. مادورو شنبه در برابر طرفدارانش در نهایت به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام راضی شد، اما وزیر امور اروپایی فرانسه این موضع را یک مانور سیاسی خواند و آن را رد کرد. اتریش نیز روز یکشنبه هفتمین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که به ضرب‌الاجل علیه مادورو پیوست، اما در این پرونده کشورهای اروپایی یکپارچه نیستند. دیگر اعضای اتحادیه اروپا حداکثر به وضع تحریم‌های اقتصادی علیه دولت مادورو اعتقاد دارند.

این در حالی است که پارلمان اروپا خواستار یکپارچگی در موضع‌گیری درباره بحران ونزوئلا شده است. یونان رسما اعلام کرد از نیکلاس مادورو حمایت می‌کند. کشورهای ایتالیا و سوئد نیز اعلام کردند به گروه تماس تحت هدایت مشترک رئیس دستگاه خارجی اتحادیه اروپا و رئیس جمهور اروگوئه می‌پیوندند. این دو، روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: "هدف این گروه مشارکت در ایجاد زمینه‌های ضروری برای راه‌اندازی روند سیاسی مسالمت‌آمیزی است که به ونزوئلایی‌ها اجازه دهد با برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قابل اعتماد، درباره آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند."

اعضای گروه تماس در کنار کشورهای دیگر آمریکای لاتین از جمله کاستاریکا و اکوادور، قرار است است پنج شنبه آینده در مونته ویدئو، پایتخت اروگونه گردهم آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.