مدیرعامل به‌نشر گفت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر و تقارن با ایام شهادت حضرت زهرا(س)؛ مراسم خوانش، نقد و بررسی کتاب «رویای بیداری» در جمع عصرانه داستان نویسان رضوی در مشهد برگزار می شود.

تاریخ شفاهی زنان قهرمان توسط به‌نشر نقد و بررسی می‌شود
حسین سعیدی اظهار داشت: عصرانه داستان نویسان رضوی که در ذیل عنوان ثابت سلسله نشست‌های تبلیغی-ترویجی «در پناه کلمات» هر سه‌شنبه با حضور نویسندگان جوان و با دبیری سعید تشکری از داستان نویسان برجسته کشور برگزار می‌شود، این هفته با توجه به همزمانی با دهه مبارک فجر و تقارن با ایام فاطمیه به خوانش، نقد و بررسی کتاب «رویای بیداری» اختصاص خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: «رویای بیداری»؛ تاریخ شفاهی زنان قهرمان خاطرات شفاهی زینب عارفی؛ همسر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی را روایت می کند.

سعیدی با بیان اینکه «رویای بیداری» سه شنبه 16 بهمن ماه ساعت 17 به خوانش، نقد و بررسی گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور نسرین پرک؛ مولف کتاب به همراه زینب عارفی همسر این شهید بزرگوار در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) واقع در مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، مقابل باغ ملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه عصرانه داستان‌نویسان رضوی در سه‌شنبه های به‌نشر به پنجاه و پنجمین برنامه خود رسیده است، تاکید کرد: این مراسم از سال گذشته با دبیری سعید تشکری نویسنده و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک و با حضور پیشکسوتان حوزه ادبیات داستانی و جوانان علاقه‌مند به نگارش در این حوزه در حال برگزاری است. 

به گفته مدیرعامل به‌نشر سلسله نشستهای عصرانه داستان نویسان رضوی در سه‌شنبه های به‌نشر در کنار خوانش و نقد متون نویسندگان جوان که به مباحث رضوی اختصاص دارد، همزمان با مناسبت های تقویمی به داستان خوانی و نقد و بررسی آثار در این زمینه نیز می پردازد، همچنین جلساتی نیز به صورت اختصاصی به مباحث ادبیات شهری و دفاع مقدس و داستان‌های گرافیکی اختصاص پیدا کرده است.  

سعیدی در پایان تصریح کرد: کتاب «رویای بیداری» توسط نشر ستاره‌ها به عنوان نخستین شماره از مجموعه کتاب‌های «تاریخ شفاهی زنان قهرمان» منتشر شده است و روایتگر خاطرات شفاهی همسر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی است که در 12 فصل با موضوع زندگی این شهید بزرگوار منتشر شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.