شهردار مشهد کلایی خاطرنشان کرد: بر سر موضوع پروژه راه اندازی کتابخانه مرکزی مشهد همدلی وجود داشت که این مساله مهمی است و در آینده اهمیت زیادی خواهد داشت و پروژه های زیادی داریم که باید با همین الگو تمام شود.

پروژه‌های زیادی داریم که باید با الگوی افتتاح کتابخانه عمومی مشهد تمام شود
 
به گزارش قدس آنلاین ؛  محمدرضا کلایی امروز در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات همین کتابخانه اظهار کرد: این پروژه 19 سال پیش باید افتتاح می شد. 4 ماه پیش که فرماندار مشهد با ما تماس گرفت و گفته شد شهرداری به این نهاد بدهی هایی دارد و باید پای کار بیاید، شهرداری مشهد از این مجموعه بازدید کرد و گفته شد قرار است طی 4 ماه آینده این پروژه افتتاح شود. این ساختمان در سطح اسکلت بود و مطمئن بویدم این اتفاق رخ نخواهد داد.
وی ادامه داد: اینکه امروز این اتفاق رخ داد، تکمیل این کتابخانه بود که طی 4 ماه گذشته یک نمونه جدی بود. بعدها بخش های دیگر آن تکمیل خواهد شد ولی آنچه که باید قابل تکثیر باشد، نه این فراورده، بلکه فرایند انجام این کار بود. دلایل این اتفاق شایان توجه است؛ این پروژه برای مردم بود؛ اگر این پروژه سهم جدی برای مردم نداشت، این اتفاق رخ نمی داد. نکته دیگر اینکه این پروژه اینگونه جا افتاد که برای مردم است. 
کلایی خاطرنشان کرد: بر سر موضوع این پروژه همدلی وجود داشت که این مساله مهمی است و در آینده اهمیت زیادی خواهد داشت و پروژه های زیادی داریم که باید با همین الگو تمام شود. هر کدام از عناصر می توانستند خود را از این قضیه کنار بکشند. همه دوستانی بازدید هفتگی داشتند از این مجموعه، می توانستند نیایند. اگر هر هفته حضور نداشتیم، پیمانکار تحت فشار قرار نمی گرفت و این پروژه می توانست تا 10 سال دیگر نیز بهره برداری نشود.
شهردار مشهد با بیان اینکه الگوی راه اندازی این مجموعه از افرادی که برای مردم صدق نیت به خرج دادند، مهم است، گفت: آن آدابی که فکر می کنیم روند اداری است ولی کار مردم را عقب می اندازد را باید کنار گذاشت و می توان این خرق عادات را انجام داد. تمام کسانی که درگیر این پروژه بودند، امید داشتند اتفاق نشدنی، رخ خواهد داد. هر کسی که دستی در این کار داشت، مطمئن بود این پروژه در این مدت به نتیجه نمی رسد ولی امید معجزه می کند.
کلایی تصریح کرد: این اتفاق قابل تکثیر است به شرط آنکه برای مردم و مشهد باشد و امید و همدلی در آن وجود داشته باشد. بخش کالبدی این پروژه کم اهمیت است. عصبانیت جناب میرزایی، سرپرست سابق استانداری خراسان رضوی، تاثیر زیادی داشت و شاید اگر نبود، این اتفاق رقم نمی خورد.
پس از 23 سال، کتابخانه مرکزی مشهد از به روزترین کتابخانه‌های کشور است
در ادامه این نشست حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: این پروژه بزرگ اتفاق نمی افتاد مگر با عنایت خداوند بزرگ؛ همچنین باید به آستان مقدس حضرت رضا(ع) شکر به جای آورد که همه اتفاقات خوب این شهر، به پاس حضور ایشان در این شهر است. اولین توصیه ای که برای من صادر شد، افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد بود.
وی ادامه داد: یک کار جهادی بزرگ در مشهد شکل گرفت و آن، این بود که مجموعه های مختلف در این پروژه حضور داشتند تا از نزدیک با این پروژه آشنا شوند. 45 روز به صورت شبانه روزی روی این پروژه کار شد. من نمی توانستم بار این مسئولیت را جز با همت همکاران بپذیرم. 368 سرباز جبهه دانایی در این مسیر به من کمک کردند. 
سبزیان خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز پیگیر بودند که همین امر موجب شد تلاش ما بیشتر شود. مشهد قطب علم کتابداری است و همکاری این عزیزان با ما جای تشکر دارد. کمک زیادی شد تا این مجموعه کتابخانه ای مدرن، به روز با استانداردهای روز دنیا باشد. امروز مفتخریم اگر این پروژه 23 سال طول کشید، این پروژه از به روز ترین کتابخانه های کشور است. 5000 جلد توسط خیرین به این کتابخانه اهدا شده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.