قزوین_سردار ابوالحسن کبیری گفت: اگر جنگ را روایت نکنیم، دشمن جنگ را به صلاح خود روایت خواهد کرد.

اگر جنگ را روایت نکنیم دشمن جنگ را به صلاح خود روایت خواهد کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار ابوالحسن کبیری رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین امروز (دوشنبه) در همایش بررسی نقش رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب که در مسجد امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا اظهار کرد: جایگاه شهیدان در جامعه والا است و چهره شهیدان شاخص قزوین در مناطق غرب کشور بسیار برجسته است.

وی افزود: مسئولیت هایی بر عهده ما قرار داده شده است که با اندکی تامل در بیانات مقام معظم رهبری می توان این مسئولیت ها را تبیین کرد.

سردارکبیری یادآور شد: توجه به خاطره نویسی و بیان خاطرات رزمندگان و شهدا از تاکیدات مقام معظم رهبری است و انجام این مهم موجب عدم تحریف تاریخ کشور می شود.

وی اضافه کرد: هریک از رزمندگان اسلام، خاطراتی را به یادگار گذاشته اند و به عبارت دیگر هر رزمنده ای صندوقچه ای از خاطرات است؛ این شهیدان خاطراتی را دارند که خاطرات آنها باید در تاریخ ثبت و نگاشته شود.

رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین، فرماندهان دوران دفاع مقدس را قهرمان و ذخیره ملی عنوان و اضافه کرد: دشمنان درصدد تحریف تاریخ کشور ایران و انقلاب اسلامی است و باید توجه داشته باشیم که اگر جنگ را روایت نکنیم، دشمن جنگ را به صلاح خود روایت خواهد کرد و لازم است که برای جلوگیری از اقدامات دشمن، دست به قلم شد و خاطرات شهدا و رزمندگان را ثبت و ضبط کرد.

سردار کبیری با اشاره به اقدامات صورت گرفته استان قزوین در حوزه شهدا اضافه کرد: گام های موثری در راستای ثبت خاطرات شهدا در این استان برداشته شده و برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله برگزاری یادواره های شهدا برای تمام، ساخت ۸ یادمان شهید و برگزاری ۵ اجلاسیه در کنگره شهدا برگزار شده است که بخشی از آثار شهدا قبل از کنگره سه هزار شهید استان جمع آوری شده است.

وی گفت: اعتقاد داریم که خاطرات شهدا باید از سوی بستگان و خانواده های شهدا نقل و بیان شود تا بتوان یادشهدا را در تاریخ زنده کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.