یک منبع آگاه خبر داد که شرکت هیوندای ایول‌بنک، یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های کره‌جنوبی، این ماه ۲ میلیون بشکه میعانات گازی از ایران وارد می‌کند.

هیوندای اویل‌بنک ۲ میلیون بشکه میعانات گازی از ایران وارد می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، یک منبع آگاه خبر داد که شرکت هیوندای ایول‌بنک، یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های کره‌جنوبی، این ماه ۲ میلیون بشکه میعانات گازی از ایران وارد می‌کند.

این اولین واردات میعانات گازی (نوعی نفت خام فوق‌سبک) هیوندای اویل‌بنک از ماه دسامبر (۲ ماه قبل از تحریم‌های آمریکا بر ضد صنعت نفت ایران)، تا کنون است. ترامپ در ماه می از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، خارج شد.

با این همه آمریکا به کره‌جنوبی و ۷ کشور دیگر اجازه داده است تا در ۶ ماه آینده به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

یکی از مقامات شرکت پتروشیمی هانوها-توتال (یک شرکت مشترک بین شرکت پتروشیمی هانوها جنرال کره و غول انرژی فرانسه، توتال) هم خبر داد که این شرکت در ماه فوریه از ایران میعانات گازی وارد خواهد کرد.

این مقام آگاه با اشاره به سیاست شرکت، اطلاعاتی در مورد مقدار این واردات ارائه نکرد. اما آخرین واردات این شرکت از ایران مربوط به ماه جولای است که حجم آن ۲ میلیون بشکه بوده است.

به لطف عرضه پایدار و قیمت رقابتی، پالایشگاه‌های کره‌جنوبی به شدت به واردات میعانات گازی از ایران وابسته‌ هستند و از این ماده برای تولید محصولات متنوعی استفاده می‌کنند.

میعانات گازی ایران، ۵۹ درصد از واردات نفت کره‌جنوبی در آوریل سال گذشته را به خود اختصاص داده بود، اما بعدا بین ماه‌های می و آگوست، این میزان به ۳۰ درصد کاهش یافت.

نفتا که یکی از کلیدی‌ترین مواد اولیه پتروشیمی‌هاست، از میعانات گازی به دست می‌آید.

شرکت تجارت بین‌المللی اس‌کی، زیرمجموعه بزرگترین پالایشگاه نفتی کره‌جنوبی، اس‌کی اینوویشن هم قرار است در ماه فوریه از ایران میعانات گازی بخرد، اما جزئیاتی در این مورد ارائه نکرد.

در ماه ژانویه شرکت تجارت بین‌الملل اس‌کی، ۲ میلیون بشکه از میعانات گازی ایران را خریداری کرده بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.