غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه برخی شرکتهای بیمه توجهی به ارزیابی دقیق خسارت ندارند، گفت: برخی خسارتها به دلیل سوانح ساختگی پرداخت می شود.

دخالتی در ادغام بیمه‌ها نداریم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی شرکتهای بیمه توجهی به ارزیابی دقیق خسارت ندارند، گفت: برخی خسارتها به دلیل سوانح ساختگی پرداخت می شود.

با بررسی اولیه انجام شده در بیمه مرکزی ٢٠درصد از خسارتهای پرداختی صحیح نیست و سوانح آنها شاید ساختگی باشد و شرکتهای بیمه کنترل لازم را ندارند و ما می خواهیم این نرخ خسارت را کاهش دهیم. البته در برخی کشورها نیز پرداخت خسارت گاها با سوانح ساختگی پرداخت می شود.

وی افزود: با توجه به در نظر گرفتن ویژگی های راننده قصد داریم بیمه نامه راننده محور را اجرایی کنیم تا بتوانیم نرخ های پرداختی بدون پشتوانه را کاهش دهیم.

سلیمانی با بیان اینکه برای ادغام بیمه ها نمی توانیم دخالت کنیم، گفت: سهامداران باید تصمیم بگیرند و ما مشورت می دهیم

سلیمانی با بیان اینکه برای کاهش میزان تصادفات و خسارت های غیرمستند، راننده محور کردن بیمه شخص ثالث است؛ گفت: این در حالی است که بررسی عمیق باید روی این حوزه انجام شود؛ البته صدور بیمه نامه برای خودروهایی که برای آنها بیمه نامه صادر می شود باید با در نظر گرفتن خطاهای راننده باشد؛ چراکه برای ما ویژگی های فرد راننده نیز مهم است. برخی افراد منجر به تصادف برای بقیه می شوند و بنابراین باید خطاهای او را هم لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه اگر راننده ای خوب رانندگی کند، تا ٧٠ درصد هم می تواند تخفیف بگیرد، گفت: شاخصه خود راننده هم مهم است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت بیمه ایران برنامه مدونی برای اصلاح صورتهای مالی خود دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت به دلیل گستردگی بیمه نامه های شخص ثالث ممکن است تخلفاتی مشاهده شود.

وی اظهار داشت: برنامه های اجرایی و عملیاتی برای شرکتهای بیمه داریم و برای رفع مشکلات مالی شرکتها کمیته ویژه رسیدگی داریم که به آنها مهلت می دهد که سطح توانگری را بالا ببرند.

سلیمانی در خصوص فروش غیرقانونی بیمه شخص ثالث و اقدام به فروش بدون مجوز از سوی برخی شرکتها گفت: فرصت کوتاهی دادیم تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: آخر سال ، هم نرخ حق بیمه در بخش شخص ثالث مشخص خواهد شد و هم دیه ای که اواخر اسفندماه اعلام می شود، ولی ما تا اخر اسفند شورای عالی بیمه را تشکیل خواهیم داد و نرخ شخص ثالث و افزایش آن را اعلام خواهیم کرد.

به گفته وی، بیمه شخص ثالث در شرکتهای بیمه زیان ده است.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه مرکزی تعرفه را فقط برای بیمه شخص ثالث اعلام می کند و تنها اگر بخواهند بیمه اتکایی انجام دهند، ما نرخ پیشنهادی را بررسی می کنیم.

سلیمانی گفت: افزایش نرخ دیه باید از سوی قوه قضاییه تعیین شود و بعد از آن تغییر نرخ شخص ثالث انجام می شود.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر استارت آپ ها به کمک شرکتهای بیمه نیایند، شرکت های بیمه زیان خواهند دید، گفت:اکنون خدمت بیمه ای اگر نتواند ارتباط کامل با بیمه گذار داشته باشد، نمی تواند موثر باشد، این در حالی است که شرکتهایی که هنوز از این خدمات نو استفاده نکرده اند، باید به این سمت حرکت نمایند.

سلیمانی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از شرکتهای بیمه ای خصوصی است، گفت: شرکتهای خصوصی را نیز در کنار شرکتهای دولتی حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: بیمه های اتکایی از ۱۳ کشور دنیا را داریم و فقط شرکتهای بیمه بین المللی که با امریکا مراوده دارند با ما قطع همکاری کرده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.