سید محمد مرعشی گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گذار هم اکنون  از جمعیت ۴ میلیون و ۸۰۰ نفری دو میلیون و ۶۵۲هزار نفر از مردم استان را از خدمات حمایتی و درمانی تامین اجتماعی بهره مند کرده است.

۶۲ درصد جمعیت خوزستان تحت بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ارائه گزارش و بیان عملکردها و اقدامات انجام شده در حوزه متبوع ، نشست خبری مشترک بین مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان و مدیر درمان تامین اجتماعی صبح امروز (دوشنبه)، ۱۵ بهمن برگزار شد، صادق جلیلی مدیر درمان در تشریح عملکرد این سازمان، با اشاره به تعداد بیمارستانهای تامین اجتماعی فعال و در دست ساخت در استان خوزستان، گفت: ۶ بیمارستان ملکی و دو هیات مدیره ای و دزفول و آبادان در حال ساخت است، پروژه بیمارستان  امیرالمومنین با  ۷ میلیارد تومان شروع شده و به رغم تمام محدودیت های سازمان در حال است.

جلیلی با اشاره به اینکه کارگاههای ساخت و ساز مربوط به بیمارستانهای امیرالمومنین اهواز ، آبادان و دزفول فعالند، تشریح کرد: هتلینگ زایمان بیمارستان امیر المومنین ۱۶ بهمن امسال به بهره برداری می رسد و هزینه هواسازهای آن نزدیک ۱ و نیم میلیارد تومان انجام شده، یک دستگاه سی تی اسکن به این بیمارستان اضافه شده، ضمن اینکه ۶۵۰ میلیون تومان نیز برای آسانسور و سیستم فاضلاب بیمارستان مسجد سلیمان هزینه شده است.

خوزستان پس از تهران بیشترین مراکز درمانی تامین اجتماعی را دارد

وی با بیان اینکه استان خوزستان پس از تهران با دو میلیون و ۸۰۰ مرکز، بیشترین شبکه درمانی تامین اجتماعی را دارد، یادآور شد: به همین نسبت مراجعه به مراکز درمانی آن فراوانند و بیشترین پروژه های درمانی در حال ساخت کشور هم اکنون در خوزستان جریان دارد.

جلیلی با تاکید بر محدودیت منابع مالی سازمان اذعان کرد: با وجود این بیمه شدگان فراموش نشده اند و برای خدمات دهی بهتر در سال جاری ۲۰۰ پزشک و کادر درمانی استخدام کرده ایم تا امکان انجام اعمال فوق تخصصی در بیمارستانها وجود داشته باشد، لازم به ذکر است ۱۵۰ نفر نیز در آزمون استخدامی سال جدید پذیرفته می شوند.

وی از صرف ۶و نیم میلیارد تجهیزات و ۱۳ میلیارد تجهیزات مصرفی خبر داده و افزود: اقدام به شبانه روزی کردن درمانگاه رامهرمز کرده تا توسعه خدمات کیفی در مراکز را بالا ببریم، ما در چند ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۰۶ ویزیت داشته ایم و این تعداد نشان می دهد برای گسترش مراکز درمانی تلاشهای های بیشتری نیاز است.

وی افزود: نهضت ای تی در تامین اجتماعی شروع شده و نسخه کاغذی بیمه حذف شده و در حال حاضر نیز مشغول آموزش موسسات طرف قرارداد هستیم تا این موسسات و مطبهای پزشکی از نسخه الکترونیکی استفاده کنند.

۹۹ درصد رشد و پوشش تامین اجتماعی بعد از انقلاب بوده است

سید محمد مرعشی، مدیرکل تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۹ درصد رشد و پوشش تامین اجتماعی بعد از انقلاب بوده است، تصریح کرد: قانون تامین اجتماعی در سال۵۴ مصوب شد اما اصلاحات آن در زمان انقلاب که کاهش نرخ بیمه و بخشودگی جرائم و تصویب قانون بیمه بیکاری در سال ۶۶ از نمونه آنهاست توانست کاربردهای بهتری برای بیمه شدگان در پی داشته باشد.

مرعشی از تحت بیمه قرار گرفتن ۶۲ درصد جمعیت خوزستان خبر داد و گفت: هشتصد و ۴۴هزار و پانصدو ۴۶نفر تحت بیمه اجباری،۳۶ هزار و ۳۰۳ نفر در مشاغل آزاد، بیش از ۲هزر نفر بیمه شدگان بافندگی،۴۲ هزار راننده،۲۸هزاربیمه اختیاری، ۳۶هزار نفر کارگر، هزارنفر باربر، هزارنفراز خادمین مساجد و ۳ هزار نفرتوافقی است.

وی افزود: امسال شش هزار میلیارد ریال برای امور درمانی افراد زیر پوشش در استان اختصاص یافته که چهار هزار میلیارد ریال آن برای درمان غیرمستقیم(موسسات طرف قرارداد) و دو هزار میلیارد ریال برای بخش درمان مستقیم در ۳۰بیمارستان، درمانگاه، پلی کلینیک و دی کلینیک وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی هزینه می شود.

مرعشی سازمان تامین اجتماعی را  از نقش آفرینان مهم در نظام سلامت کشور دانست و اضافه کرد: قبل از انقلاب ۱۵ شعبه داشتیم هم اکنون ۳۶ شعبه ، اکثر شهرستان خوزستان شعبه تامین اجتماعی دارند و ۶ شعبه  نیز در مراکز صعب العبور داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی با اعلام اینکه بیمه اختیاری و مشاغل آزاد نیز در این دوره چهل ساله انقلاب انجام شده، اظهارکرد: خدمت سربازی نیز جز سوابق بیمه حساب می شود، ۳۰ قشر جدید تحت پوشش قرار گرفته اند که مهمترین آن زنان خانه دار ، فعالان رسانه و شاغلین کسب وکار فضای مجازی و دانشگاه ها هستند.

وی اعتبارات سال ۹۷ این سازمان را  ۱ میلیارد و ۵۰۰ برآورد کرده و بیان کرد: ۶۲ درصد درصد جمعیت استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند، این سازمان به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گذار هم اکنون  از جمعیت ۴ میلیون و ۸۰۰ نفری دو میلیون و ۶۵۲هزار نفر از مردم استان را از خدمات حمایتی و درمانی تامین اجتماعی بهره مند کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.