سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به برودت هوا و احتمال سرمازدگی محصولات به کشاورزان در سطح این استان هشدار داد.

جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص سرمازدگی محصولات هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین ؛ در این اطلاعیه خطاب به فعالان بخش کشاورزی آمده است: با ورود سامانه جوی ناپایدار مرطوب وسرد با احتمال بارندگیهای رگباری همراه با رعد و برق از بخشهای غربی و شمال غربی خراسان رضوی طی روزهای 16 و 17 بهمن ماه جاری در اغلب نقاط استان بارندگی رخ می دهد. بیشترین حجم بارش از عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش بینی شده است.

بر این اساس توصیه شده 'گلخانه داران و واحدهای مرغداری به ویژه در مناطق شمالی خراسان رضوی تمهیدات لازم را پیرامون کنترل درجه حرارت واحد ‏تولیدی خود بکار بسته و پیش بینی لازم را در مقابل بارندگی رگباری داشته باشند.
همچنین به دامداران توصیه شد: با توجه به شرایط ناپایدار اقلیمی از حرکت دامها و احشام در مسیلها و شیبهای تند ممانعت کنند. کشاورزان نیز با توجه به وزش باد شدید در جهت حفظ و مراقبت تجهیزات آبیاری نوین اقدام نمایند.
منبع تامین معیشت بیش از نیمی از جمعیت روستایی خراسان رضوی کشاورزی است و 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.
سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود که 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و 300 هزار هکتار آن باغ است.
هر سال هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی تولید می شود.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.