تقاضای نفت خام چین برای سال ۲۰۱۹ در حال رشد است به طوریکه در این سال، بخش اعظم نفت چین را شرکت های پالایشگاهی مستقل خریداری می کنند و احتمال دارد چینی ها به سراغ استفاده از سازوکار بورس برای خرید نفت ایران بروند.

پالایشگاه‌های خصوصی چینی به دنبال افزایش خرید نفت ایران از سازوکار بورس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، العربیه به نقل از  رسانه های بین المللی اعلام کرده است که تقاضای نفت خام چین برای سال ۲۰۱۹ در حال رشد است به طوریکه در این سال، بخش اعظم نفت چین را شرکت های پالایشگاهی مستقل خریداری می کنند.

اشتها برای این شرکت های پالایش نفت چینی بسیار بالا است و قرار است نفت مورد نیاز خود را از آفریقا، اروپا، روسیه و عمان وارد کنند.

این شرکت های چینی ادعا کرده اند شرایط فروش نفت در ایران نیز به گونه ای در حال رقم خوردن است که اگر عرضه های نفت ایران در بورس این کشور ادامه یابد می تواند راهی باشد برای خرید نفت از ایران که باید دید ایرانی ها چه مقدار نسبت به این مسئله پایبند هستند.

به گزارش خبرنگار فارس، پیش از اعمال تحریم های نفتی علیه ایران کشور چین بزرگترین مشتری نفت ایران بود به طوریکه این کشور روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت را از ایران خریداری می کرد اما با آغاز تحریم های نفتی علیه ایران فروش نفت ایران به چین نیز کاهش یافت.

با آغاز عرضه نفت در بورس توسط مسئولان صنعت نفت ایران، چینی ها بارها اعلام کرده اند که می توانند از این طریق اقدام به خرید نفت از ایران کنند.

ظاهرا برخی از مشتری های نفت فروش رفته در بورس نیز اگرچه ایرانی بودند اما با جوینت خارجی اقدام به خرید نفت کرده اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.