ملی پوش پیشین وزنه برداری ایران گفت: پاداشی که تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا گرفت مساوی بودجه ۲ سال و نیم فدراسیون وزنه برداری است.

سلیمی: پاداش تیم ملی فوتبال مساوی بودجه ۲ سال وزنه برداری است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بهداد سلیمی ملی پوش پیشین وزنه برداری ایران چند روز پیش با انتشار پستی در فضای مجازی به شدت علیه پاداش ملی پوشان فوتبال انتقاد کرد. این انتقاد، واکنش تند بازیکنان تیم ملی را در پی داشت و باعث ایجاد درگیری های رسانه ای بین ورزشکاران شد؛ تا جایی که حتی محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش به آن ورود کرد.

سلیمی در این خصوص در گفتگو با رادیو تهران گفت: چند سال است تمام رشته های انفرادی از تبعیضی که بین فوتبال و آنها است، رنج و عذاب می کشند. یکطرف ورزش برد و یکطرف آن باخت است. از باخت تیم ملی در جام ملت های آسیا ناراحت شدم ولی یک میلیون دلار پاداش برای بردهای بی اهمیت ناراحت کننده بود در حالی که برای سایر ورزشکاران این پاداش ها نیست. برای همین تصمیم گرفتم سکوتم را بشکنم. اظهارنظر من فنی نبود و صرفا به خاطر تبعیض بین ورزشکاران بود که دارد آنها را اذیت می کند.

وی افزود: سال ۲۰۱۶ وقتی انگلیس نتوانست برای چهارمین بار پیاپی در المپیک در وزنه برداری مدال بگیرد، از کارشناسان نظر خواهی کردند که نمی توانند در این رشته موفق باشند و بودجه را به حداقل کاهش دادند. بعد از ۴۳ سال فرصتی که به فوتبال داده شد وقتش رسیده که این فاصله و تبعیض کمتر و رسیدگی به ورزشکاران انفرادی بیشتر شود تا آنها دغدغه ای نداشته باشند.

ملی پوش پیشین وزنه برداری تصریح کرد: فاصله بین ورزشکاران باید کمتر شود. در رشته هایی مثل کشتی و وزنه برداری قهرمانان المپیک و جهان دارند به سختی زندگی خود را می گذرانند. قبل از بازی های آسیایی به آقای سلطانی فر وزیر ورزش گفتم تجهیزاتی که داریم با آن کار می کنیم قبل از المپیک سیدنی وارد ایران شده است. این تجهیزات برای ۱۹ سال پیش است و ملی پوشان را اذیت می کند که ریسک تمرین با آن بالا است. اینها حقایقی است که گفته می شود. شاید حقیقت به مذاق خیلی ها خوش نیاید ولی واقعیت تغییر نمی کند.

سلیمی در خصوص اینکه آیا مسئولان ورزش به صحبت هایش واکنش نشان دادند یا خیر؟ تصریح کرد: یکسری مسئولان ورزش تماس گرفتند و خواستند که اظهارنظرها کمتر شود. بعد از بیانیه فوتبالیست ها صحبت و جواب داشتم ولی صلاح دانستم بیش از این ادامه ندهم.

وی درباره اینکه ملی پوشان تاکید کرده بودند سلیمی حتی زمانی که مدال نگرفته بود از کمیته ملی المپیک پاداش گرفته بود، تصریح کرد: آن پاداش من بعد از المپیک ریو مصوبه کمیته ملی المپیک و به خاطر رکوردشکنی در حرکت یکضرب بود. آن پاداش مدال نبوده که بخواهد ناحق باشد.

ملی پوش پیشین وزنه برداری تاکید کرد: ناداوری علیه من را تمام دنیا دیدند. بعد از اعتراضاتی که در المپیک ریو انجام شد، نامه ای به فدراسیون وزنه برداری داده شد که اگر شما از فدراسیون جهانی عذرخواهی نکنید فدراسیون و ورزشکار شما را محروم می کنیم. آنجا یک عذرخواهی کتبی نوشتیم تا محرومیتی دامن فدراسیون را نگیرد.

ملی پوش پیشین وزنه برداری در خصوص اینکه بهتر بود این صحبت ها را در فضای مجازی مطرح نمی کرد و به جای آن در جلسه با مسئولان چنین حرفهایی می زد، گفت: این صحبت ها بارها در جلسه با مقامات انجام شده است ولی به گوش کسی نرسیده است. فضای مجازی یک حُسن دارد. ما مستقیم با مردم در ارتباط هستیم و نتیجه اش بهتر می شود. مردم می توانند خودشان قضاوت کنند. اگر جلسه با مقامات بود، شاید این بازتابی که الان بین مردم وجود دارد، نبود.

سلیمی ادامه داد: از کاری که کرده ام (انتشار بیانیه) دفاع می کنم. البته در عصبانیت چند کلمه ای گفتم که در شان من و مردم نبود و به خاطرش عذرخواهی کردم ولی اصل موضوع و حرف پابرجاست. از ورزشکارانی که از من حمایت کردند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: حرف من این است که اختلافات و فاصله را بین ورزشکاران کم کنیم. همین پاداش ۱۲ میلیارد تومانی که برای برد تیم ملی در جام ملت ها در نظر گرفتند مساوی بودجه دو سال و نیم فدراسیون وزنه برداری با این همه ورزشکار و مدال است. وزنه برداری نهایتا سالی ۵ میلیارد بودجه دارد ولی برای چند برد تیم ملی ۱۲ میلیارد تومان پاداش دادند.

ملی پوش پیشین وزنه برداری در خصوص اینکه علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده تیم ملی برای این فدراسیون درآمدزایی کرده است، گفت: درآمدزایی کرده است ولی مدال ندارند. هدف از ورزش قهرمانی کسب مدال و بالابردن پرچم است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.