شاپور محمدی، گفت: ۳۰۰ کد خارجی در انواع محصولات در بورس انرژی فعال است، اما محصولات جدید بورسی همانند نفت خام برای پیدا کردن مخاطبان خود به زمان نیاز دارند.

۳۰۰ کد خارجی در بورس انرژی فعال است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اینکه محصولات جدید بورسی همانند نفت خام برای پیدا کردن مخاطبان خود به زمان نیاز دارند، گفت: استقبال خوبی از محصولاتی که در بورس انرژی عرضه شده صورت گرفته و شاید بیش از ۳۰۰ کد خارجی در انواع محصولات در این بورس فعال هستند، اما باید زمان بیشتری صرف شود تا فعالان این حوزه محصولات این بخش را خریداری ‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه هم اکنون محصولاتی همانند نفت کوره، نفت خام و سایر فرآورده‌های انرژی در بورس انرژی مورد معامله قرار می‌گیرند، افزود: عرضه نفت خام در بورس به تازگی شروع شده و برای دستیابی به هدف به زمان نیاز دارد. تمام کسانی که به حوزه نفت علاقه مند هستند می توانند وارد بازار سرمایه شوند.

وی قابلیت حمل را یک مولفه مهم برای نفت خام عنوان کرد و ادامه داد: نفت خام نسبت به برخی محصولات دیگر که حجم و اندازه آنها به لحاظ قراردادی کوچک تر است، تفاوت داشته و از این لحاظ مخاطبان این محصول و کسانی که با این محصول در دنیا کار می‌کنند، متفاوت است، لذا ممکن است مدت بیشتری زمان نیاز باشد تا این محصول بتواند جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

محمدی با بیان اینکه تمام کسانی که به حوزه نفت علاقه مند هستند می‌توانند وارد بازار سرمایه شوند، اظهار داشت: اگر محدودیت‌های فنی در این حوزه وجود داشته باشد، توسط وزارت نفت بررسی می‌شود.

اطلاعات معامله‌گران در تمام بورس ها محرمانه است

وی با بیان اینکه از لحاظ بازار سرمایه هیچ محدودیتی برای ورود افراد به حوزه انرژی وجود ندارد، افزود: اطلاعات معامله‌گران در تمام بورس ها محرمانه است و حتی این که شخص حقیقی یا حقوقی هستند، براساس قانون اعلام نمی‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه این سازمان یکی از وظایف خود را صیانت از اطلاعات معامله کنندگان می‌داند، تصریح کرد: تمامی مخاطبان بازارهای مالی می توانند در اوراق مالی نفت حضور یابند و تمام کسانی که امکان خرید و حمل نفت خام را دارند، می‌توانند وارد این بازار شوند، لذا هیچ محدودیتی برای ورود به این بازار وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.