همدان- حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب گفت: ادیان و مذاهب الهی وجوه مشترک فکری دارند که بحث گفت و گو درباره آن اختلاف بین ملل و ادیان و مذاهب را کاهش می دهد.

دشمنان دین عامل ایجاد جنگ بین ادیان و مذاهب هستند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد:  معقتد به مذاکره و گفتگو در بین ادیان هستیم و با گفتگو  مشکلات بین ادیان تبدیل به جنگ مذاهب نمیشود.

وی ادامه داد: اکنون  راه برخورد با جهل تولید اندیشه و فکر است  و باید در دانشگاه  از این مسیر به صلح و دستی بین ملل رسید؛ اکنون دانشگاه ادیان و مذاهب قم ۷ دانشکده، ۲۰ رشته دکترا و ۲۰ رشته کارشناسی ارشد  برای کاهش و تبیین این فرهنگ دارد که نقش موثری در اشتراک افکار ادیان دارد، حتی در بخشی از کتب بودایی و هندی هم رد پایی از ادیان الهی وجود دارد.

وی با اشاره بر  اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب یک‌هزار دانشجو  دارد، اظهار کرد: در حوزه های مختلف دینی هم موفق به نشر ۴۰۰  جلد کتاب شده است. همچنین دانشگاه دوره‌های شیعه‌شناسی دارد که هشتمین دوره شیعه‌شناسی آن ماه بعد  برگزار خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان هزینه تحصیل دردانشگاه ادیان را می پردازند و دانشگاه حمایت مالی از آنها ندارد؛ در این موضوع فرقی بین دانشجویانی هم که در دوره‌های شیعه‌شناسی مشغول به تحصیل و پژوهش هستند قایل نشدیم. یعنی همه هزینه تحصیل را باید دانشجو بپردازد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه اساتید به زبان‌های مختلف مسلط هستند، گفت: برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میهمان‌هایی از اساتید برجسته دنیا دعوت کردیم که آنها هم باید هزینه حضور  در این مراسم را بپردازند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب اظهار کرد: فرهنگ دینی عامل مهم در ایجاد تعامل و وحدت بین انسانها است و گفتگو بین دینها و مذاهب چالش های موجود را به جنگ فرهنگی تبدیل خواهد شد میکاهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.