زین العابدین الموسوی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق روابطی مستحکم و مبتنی بر منافع مشترک است که از اظهارات رئیس جمهور آمریکا و حضور و یا عدم حضور نیروهای آمریکایی در عراق متاثر نخواهد بود.

اجازه نخواهیم داد تا عراق به برج مراقبت ترامپ علیه کشورهای همسایه تبدیل شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که وی قصد دارد نظامیان آمریکایی را در عراق باقی نگه دارد و از این طریق جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر داشته باشد.

ترامپ مدعی شد که ایران یک مشکل در منطقه محسوب می شود و آمریکا هزینه سنگینی را برای تاسیس پایگاه نظامی خود در عراق متحمل شده و نمی تواند این کشور را ترک کند.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا واکنش مقامات، تشکل ها و احزاب مختلف عراقی را به دنبال داشته و همگی ضمن محکومیت این اظهارات مداخله جویانه، اشغالگرانه و ناقض قوانین بین الملل و عراق، تاکید کردند که اجازه نخواهند داد تا این کشور به مکانی برای تجاوز، تعدی و پایش کشورهای همسایه توسط آمریکا تبدیل شود.

در همین راستا، محمد زین العابدین الموسوی مدیر دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین ضمن محکومیت این اظهارات ترامپ و اشغالگری آمریکا گفت: این اظهارات رئیس جمهور آمریکا تجاوز و تعدی آشکار به حق حاکمیت و قانون اساسی عراق و نشانه تصمیم آمریکا برای ادامه اشغالگری در این کشور است.

محمد زین العابدین الموسوی با تاکید براینکه حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق هیچ توجیهی ندارد، افزود: هیچ یک ازمقامات و مسئولان عراقی چه در دولت، چه در پارلمان و چه در دستگاه امنیتی و دفاعی اینگونه اظهارات را هرگز نمی پذیرند؛ این صحبت ها از جانب فردی مطرح شده است که در دنیا به جنون و دیوانگی شهره شده و درقبال هیچ یک از تصمیمات خود قاعده مسئولیت پذیری را رعایت نمی کند. او امروز یک چیز را می گوید و فردا حرف خود را پس می گیرد؛ بنابراین عراق مردان و مسئولانی دارد که این گونه اظهارات تجاوزکارانه را نخواهند پذیرفت و با آن مقابله خواهند کرد.

مدیر دفتر الحشد الشعبی در کرکوک با بیان اینکه ادعای وجوب بقای نظامیان آمریکایی درعراق هیچ مبنایی ندارد گفت: آمریکا می خواهد با این اقدام خود اظهار وجود کرده و از این طریق شکست های اخیر خود در منطقه اعم از سوریه، یمن و عراق را جبران کند و بر آن سرپوش بگذارد.

وی با اشاره به واکنش مقامات عراقی طی روز گذشته و امروز به گفته های اخیر ترامپ ادامه داد: حسن الکعبی معاون پارلمان عراق شب گذشت تاکید کرد که این پارلمان اجازه نخواهد داد تا عراق، مکانی برای تجاوز به همسایگانمان باشد و نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند. پارلمان به زودی لغو توافقنامه امنیتی با واشنگتن را در دستور کار قرار خواهد داد؛ برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز امروز به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و تاکید کرد که این اظهارات از شکست های آمریکا و عدم آشنایی رئیس جمهور آن با پروتکل ها و قوانین بین المللی ناشی شده است.

زین العابدین الموسوی در ارتباط با هدف واقعی آمریکا از حضور نظامی در عراق گفت: آمریکا می خواهد با حضور خود در عراق به مقابله با نیروهای مقاومت از جمله بسیج مردمی، رزمندگان نجبا و گردان های حزب الله پرداخته و روابط میان جمهوری اسلامی و عراق را تخریب کند تا از این طریق منافع رژیم صهیونیستی را تامین کند.

مدیر الحشد العشبی ادامه داد: آمریکا می خواهد عراق را استعمار کند و به سیاست های توسعه طلبانه و مرتبط با تسلط بر منابع مالی و ژئوپلتیک منطقه خود را ادامه دهد. در واقع می خواهد برای همیشه در خاورمیانه حضور داشته باشد  وبرای بقای خود در عراق توافقنامه امنیتی را دستاویز قرار می دهد که مسئولان عراقی اعلام کرده اند به زودی لغو این توافقنامه را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

این کارشناس مسائل بین الملل در ارتباط با موضع نیروهای نظامی عراق در قبال اظهارات اخیر ترامپ، تصریح کرد: نیروهای نظامی عراق اعم از ارتش ، بسیج مردمی، نجبا و گردان های حزب الله همگی اینگونه اظهارات را محکوم می کنند و با نیروهای آمریکایی به عنوان اشغالگر برخورد و با آن مقابله می کنند؛ اگر آمریکا قصد داشته باشد استراتژی خود را در عراق تغییر دهد، نیروهای عراقی نیز استراتژی خود را متناسب با آن تغییر خواهند داد.

زین العابدین الموسوی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان عراقی اجازه نخواهند داد تا این کشور به برج مراقبت ترامپ علیه کشورهای همسایه تبدیل شود گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق روابطی مستحکم و مبتنی بر منافع مشترک در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است  که از اینگونه اظهارات رئیس جمهور آمریکا و حضور و یا عدم حضور نیروهای آمریکایی در کشور متاثر نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.