همدان- حسین قراباغی از مطرح بودن خواهر خواندگی شهرهای همدان و بم خبر داد.

طرح خواهرخواندگی شهرهای همدان و بم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد،سرمایه گذاری وگردشگری شورای شهر همدان در جلسه مشترک رییس شورای اسلامی شهرستان بم  با رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان، گفت: در حاشیه بازی تیم های فوتبال شهرداری همدان و بم و در دیدار با رییس شورای شهرستان بم ضمن بررسی ظرفیت های گردشگری و بهره مندی از فرصت تبلیغات در مقاصد گردشگری حایز اهمیت در کشور؛ مقرر شد  نسبت به خواهر خوانندگی این دو شهر با سابقه، فرهنگ و تمدن اقدام شود .

قراباغی اضافه کرد: در این راستا قرار است برای برگزاری هفته فرهنگی همدان در شهریور ماه که مقارن با روز همدان و از سویی نیز جشن سپاس از مائده های الهی ( جشن خرما ) در شهر بم است، هماهنگی لازم صورت پذیرد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت:همدان جزء شهرهای امن کشور است که در حال پیگیری مراحل دریافت عنوان شهر گردشگر برای کهن شهر همدان هستیم.

وی در پایان سخنانش ضمن معرفی قابلیت های گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران و فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری از شهرستان بم به عنوان یک مقصد گردشگری حاز اهمیت برای همدان یاد کرد.

کامران گردان رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن ارزشمند دانستن سابقه تاریخی و ظرفیت های گردشگری  شهرهای همدان و بم آمادگی خود برای همکاری فی مابین را اعلام کرد.

 گردان گفت: پیشنهاد می کنم رییس شورای اسلامی شهرستان بم در صحن شورای اسلامی شهر همدان حضور یافته و به ارائه توضیحات کامل تر از ظرفیت های مشترک همکاری بین کهن شهر همدان و  بم پرداخته تا از فرصت پیش رو  بهره گیری نماییم.

در این دیدار منصور عزیز آبادی رییس شورای اسلامی شهرستان بم هم گفت: همدان؛ یکی از برندهای شناخته شده گردشگری در سطح کشور بوده که مایه افتخار ما است.

عزیز آبادی ادامه داد: شهرستان بم در استان کرمان، دارای ۱۴۴ اثر شناسنامه دار بوده که ۳۳ اثر آن ثبت ملی شده و ۴ اثر نیز دارای ثبت جهانی است.

وی ارگ قدیم  بم  به لحاظ منظر فرهنگی، دو رشته قنات و کویر بم را از آثار گردشگری ثبت شده جهانی در شهرستان بم عنوان کرد و افزود: تلاش ما بر این است با شهرهایی که در سطح کشور برند گردشگری هستند؛ تفاهم نامه همکاری در حوزه گردشگری تنظیم نمود و همکاری متقابل داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان بم با بیان اینکه در ماه گذشته نیز با شهر یزد، تفاهم نامه خواهر خواندگی انجام شده است، اضافه کرد: زیرساخت های اساسی گردشگری بم، شامل: فرودگاه با ۳ پرواز منظم هفتگی به تهران ، ایستگاه قطار و بزرگ راه  مناسب است تا در امر گردشگری تسهیل شود.

منصور عزیزآبادی گفت: شهرک ارگ جدید بم با ۶ باکس گردشگری و به عنوان قطب سوم تولید خودرو در کشور حدود ۱۰ هزار اشتغال زایی داشته است.

رییس شورای اسلامی شهرستان  بم با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی همدان در این شهر متقاضی دارد، یادآور شد: در این راستا برای همکاری متقابل در حوزه کشاورزی نیز آمادگی داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.