سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات این باشگاه قبل از بازی با تراکتورسازی گفت: به هر ریسمانی آویزان شدیم تا به تبریز بیاییم و اگر یک امتیاز از این بازی بگیریم خوشبخت‌ترین هستیم.

مرزبان: به هر ریسمانی آویزان شدیم تا به تبریز بیاییم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علیرضا مرزبان سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: تیم ما آماده‌سازی خوبی نداشت. ما اردوی خارج از استان نداشتیم و فقط به مدت چهار روز به اهواز سفر کردیم. یک بازی با استقلال خوزستان و یک بازی با تیم رامشیر داشتیم و دیدار ما با نفت آبادان هم فقط ۴۰ دقیقه انجام شد. روند آماده‌سازی در کانالی که حرفه‌ای است، نبود چون وضعیت مالی تیم مسجدسلیمان اصلاً خوب نیست.

به هر ریسمانی آویزان شدیم تا به تبریز بیاییم
وی افزود: ما حتی برای سفر به تبریز هم مشکل داشتیم و نمی‌دانستیم چطور منابع مالی این سفر را تأمین کنیم. مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تلاش خودشان را کردند و به هر ریسمانی آویزان شدند تا تیم به تبریز بیاید. پول لازم به بازیکنان را نداده‌ایم و تا الان فقط ۳۰ درصد از قراردادها پرداخت شده است. ما به تعهدات خودمان عمل نکرده‌ایم.

ساختار حرفه ای در نفت وجود ندارد
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با اشاره به دیدار با تراکتورسازی در هفته شانزدهم لیگ برتر تصریح کرد: تنها چیزی که ما را به این بازی امیدوار می‌کند، شخصیت درونی بچه‌ها و اتحاد بین آنها، هواداران و مدیران باشگاه است؛ بخصوص هوادارانی که قلبشان برای تیم می‌تپد. متأسفانه ساختار حرفه‌ای در نفت مسجد سلیمان وجود ندارد. با این حال اعتقاد داریم که باید در راستای وفاداری به زاگرس‌نشین‌ها عمل کنیم.

با ۴ یا ۵ برد در لیگ برتر می مانیم
مرزبان افزود: اگر مسئله‌ای هست نباید شعار بدهیم. به هر حال تقابل ما با تراکتورسازی جالب می‌شود. ما انتهای نیم فصل اول توانستیم از قعر جدول جدا شویم و حالا برای باقی ماندن در لیگ، باید یک‌سوم مسابقات پیش‌رو را پیروز شویم. درواقع اگر چهار یا پنج مسابقه را ببریم، تیم را در لیگ برتر به هواداران نفت تحویل می‌دهیم. به این فکر می‌کنیم که فقط تیم در لیگ برتر باقی بماند.

شرافت کاری ما را قوی می کند
وی یادآور شد: رقبای ما سازماندهی خوبی داشته‌اند از جمله پرداخت‌های مناسب مالی و برگزاری اردوهای متعدد. مبارزه ما با حریفان از نظر کمی و کیفی قابل قیاس نیست ولی شرافت کاری و تعصب به مردم مسجد سلیمان، ما را در این تقابل‌ها قوی می‌کند. بازیکنانی باانگیزه داریم که شخصیت‌شان بی‌نظیر است. همچنین هواداران، مدیران و کادر فنی با عشق و محبت.

از تراکتور یک امتیاز بگیریم خوشبخت‌ترین آدم هستیم
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان ادامه داد: تراکتورسازی مربی جدیدی به خدمت گرفته است و انگیزه بیشتری دارد که هوادارانش فقط از این تیم قهرمانی می‌خواهند. قطعاً بازی ما با تراکتور جذاب می‌شود. ما قول یک بازی شرافتمندانه را می‌دهیم تا هم مردم مسجد سلیمان و هم تمام فوتبال‌دوستان از تماشای آن لذت ببرند. اگر در این مسابقه یک امتیاز بگیریم، جزو خوشبخت‌ترین آدم خواهیم بود.

نیاز به تعمیر استادیوم و زمین های جدید تمرین داریم
«با شرایطی که درباره نفت مسجد سلیمان اعلام کردید، آیا قبول دارید زنگ خطر برای این تیم مدت‌هاست که به صدا درآمده است؟» مرزبان در پاسخ به این سؤال گفت: من بارها گفته‌ام وقتی می‌خواهید جزو ۱۶ تیم لیگ برتری باشید، باید کیفیت کاری تغییر کند. استادیوم ما نیاز به تعمیر دارد. در بخش پرداختی‌ها باید بهتر شویم و همین‌طور نیاز به زمین‌های تمرین جدیدی وجود دارد. نباید این‌طور باشد که ۱۰ بار پولمان را «شیر و خط» کنیم که چقدر اینجا خرج کنیم و چقدر آنجا. همه تیم‌ها در نقل و انتقالات فعالیت کردند ولی ما حتی ۶۰۰ میلیون تومان به نفع باشگاه صرفه‌جویی کردیم. به هر حال باید آدم‌های حرفه‌ای، کار و از تیم‌های پایه و زمین‌های تمرین شروع کنند.

از خداحافظی میداوودی مقابل استقلال بی خبرم! 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیم میلاد میداوودی برای خداحافظی از فوتبال در بازی مقابل استقلال صحت دارد یا خیر؟ تأکید کرد: نمی‌دانم. این موضوع را از شما می‌شنوم و میداوودی با من صحبتی نکرده است. البته میلاد فعلاً مصدوم است و با ما به تبریز نیامده است.

ایران شبکه می خواهد یا فردی که شبکه را بسازد؟ 
مرزبان در ادامه صحبت‌هایش به شرایط تیم ملی ایران بعد از جام ملت‌های آسیا و تلاش فدراسیون برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش اشاره کرد و گفت: یک موقع شبکه‌ای سازماندهی شده است و شما به یک نفر نیاز دارید تا به این شبکه اضافه شود و تفکر رو به جلو ادامه یابد اما یک موقع فردی را می‌آورید تا یک شبکه را بسازد. بزرگترین سؤال این است که آیا فدراسیون ایران می‌خواهد با یک تفکر خاص جلو برود و یا فردی را بیاورد که این تفکر را شکل بدهد؟

باید یک مربی همخوان با سیستم بین المللی آورد
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان افزود: منطق این است که کار از فوتبال پایه و تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و سپس تیم ملی آغاز شود. باید دید فدراسیون چه راهکاری دارد. این خیلی مهم است که سیستم استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد، فعال باشد. اگر تیم ملی ما می‌خواهد بر اساس سیستم خاصی حرکت کند، باید آن را طراحی کند. در ایران فاصله جغرافیایی زیاد است ولی باید پایگاه‌های استعدادیابی و پرورش نخبگان در هر شهر و استان به صورت یکسان دیده شود و علاوه بر کار تکنیکی، باید کارهای روانی هم صورت گیرد. اگر ایران بر اساس معیارهای بین‌المللی حرکت کند، باید یک مربی را بیاورد که با این سیستم همخوانی داشته باشد.

فدراسیون فوتبال سر دو راهی قرار دارد
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، بر اساس کیفیت یک اتومبیل، راننده مد نظر را انتخاب می‌کنند. الان وضعیت در فوتبال هم است. باید سیستم طراحی و سپس سرمربی انتخاب شود. البته گاهی‌ اوقات هم ترجیح این است که اول سرمربی بیاورید و سپس سیستم را طراحی کنید. این باید مشخص شود. فدراسیون فوتبال ایران در حال حاضر بر سر این دوراهی قرار دارد.

به سادگی از کنار جام جهانی رد شدیم
مرزبان در واکنش به جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی و تبعات این جدایی گفت: قصه‌ کی‌روش تمام شده است و راه برگشتی وجود ندارد. نباید درباره گذشته صحبت کرد. بعد از جام‌جهانی باید کنگره‌ای از نیروهایی که آنالیز با کیفیتی از فوتبال دارند، تشکیل و عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی بررسی می‌شد. سپس یک دیالوگ منطقی بین این گروه و کادر فنی تیم ملی رخ می‌داد. ما به سادگی از کنار جام‌جهانی رد شدیم و دوباره داریم بعد از باخت در جام ملت‌ها، به سادگی از کنار این موضوع رد می‌شویم. مشکل ما این است که درباره فرد حرف می‌زنیم. هنوز همه می‌گویند چرا بازیکنان تیم ملی در بازی با ژاپن ایستادند و ما گل خوردیم. بحث ما این نیست، بلکه بحث این است که چرا ما از ژاپن سه گل می‌خوریم و قطر به این تیم سه گل می‌زند. باید به واقعیت‌ها دقیق نگاه کرد و اجازه ندهیم مسائل حاشیه‌ای جلوی دید ما را بگیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.