وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کشور سینماگرانی هستند که به عنوان هنرمندان نسل انقلاب تلقی می‌شوند و خلاقیت آنها یکی از افتخارات هویتی و اجتماعی کشور شده است.

به گزارش قدس آنلاین، سیدعباس صالحی عصر امروز در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی هویزه و شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این جشنواره به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین جشنواره سینمایی و فرهنگی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: اهمیت این رخداد فرهنگی بزرگ که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در کشور در حال برگزاری است، بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده این جشنواره در همه استان‌های کشور برگزار شود، ادامه داد: برگزاری این رخداد مهم فرهنگی و هنری کشور سبب ایجاد شور و نشاط در جامعه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی نسبت به اکران تعداد بیشتری از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سال جاری و میزبانی تعداد بیشتری از سینماهای مشهد در شانزدهمین دوره این رخداد فرهنگی و هنری، بیان کرد: آنچه که یکی از علل رویش‌های انقلاب اسلامی در هنر هفتم ایران بوده، وجود نسل جوان هنرمند است، چراکه سینمای ما قبل از انقلاب رویشی نداشت و اکنون در همه حوزه‌ها به ویژه هنر هفتم رویش‌های بسیاری داشته است.

صالحی یادآور شد: در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کشور سینماگرانی وجود دارند که به عنوان هنرمندان نسل انقلاب تلقی می‌شوند، این خلاقیتی که توسط هنرمندان سینمای ایران پدید آمده، یکی از افتخارات هویتی و اجتماعی کشور شده، چراکه نسلی در آن فعال هستند که برآمده از خود انقلاب هستند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به تنوع موضوعات فیلم‌های اکران شده در این جشنواره، آن را یکی از عوامل پیشرفت در بخش هنر هفتم دانست و ادامه داد: تلاش وزارت ارشاد این است که عدالت توزیعی را در همه بخش‌ها به ویژه سینما در کشور داشته باشد، اما آنچه سبب اجرای این موضوع می‌شود، ایجاد زیرساخت‌ها بوده تا همه استان‌ها بتوانند میزبان جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری باشند، البته خراسان رضوی از این نظر رشد خوبی داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.