مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی منطقه سرخس انتخاب و فعالیت های اقتصادی این منطقه را مورد نظارت قرار خواهد داد.

افتتاح هزار و ۸۰۳پروژه در جشن چهل سالگی انقلاب در استان خراسان رضوی / انتخاب آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی منطقه سرخس

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در جشن چهل سالگی انقلاب هزار و ۸۰۳ پروژه در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، عمرانی و فرهنگی در استان خراسان رضوی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.
وی تصریح کرد: در جهت الگوی مردمی کردن حوزه اقتصاد که مدنظر رهبر معظم انقلاب می باشد، استاندار برنامه ای را در نظر گرفته اند تا از ظرفیت شرکت ها و مجموعه های اقتصادی خراسان رضوی در جهت پیشرفت و تعالی فعالیت های اقتصادی هر منطقه استفاده شود که از این رو استان خراسان رضوی بر اساس حوزه های انتخابیه و جمعیت مناطق به ۱۲ منطقه تقسیم شده است و تاکنون ۵ تفاهمنامه در این خصوص با مجموعه های اقتصادی امضا شده است و ۲۰ تفاهمنامه دیگر باقی مانده است که این تفاهمنامه در هر منطقه باید به امضا امام جمعه آن منطقه، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیران قضایی منطقه و معین اقتصادی آن منطقه برسد.
رسولیان ادامه داد: سه هزار و ۴۵۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری در حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت در حال حاضر در مناطق مختلف استان در حال انجام می باشد.
وی افزود: مجموعه آستان قدس رضوی نیز به عنوان معین اقتصادی شهرستان سرخس انتخاب شده است و طی جلسه ای در چند روز آینده تفاهم‌نامه‌ آن  به امضاء تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان استانی خواهد رسید.  
وی تصریح کرد: ۱۲۵پروژه با حجم سرمایه گذاری هزار و ششصد و هفت میلیارد تومان نیز که در حدود ۵ هزار و ۲۲۷ شغل ایجاد خواهد کرد نیز در مرحله برنامه ریزی می باشد، از طرفی یکی دیگر از مواردی که استاندار برآن تاکید ویژه دارند توانمند سازی روستاییان و فراهم کردن زنجیره تامین در این مناطق است  که با اجرای این برنامه ها انتظار می رود الگوی اقتصاد مقاومتی به صورت سراسری در خراسان رضوی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.