رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی گفت: تمامی بخش‌های اماکن متبرکه رضوی آمادگی لازم را در جهت مواجهه با بارندگی‌های احتمالی را دارند.

تمهیدات زمستانی آستان قدس در اماکن متبرکه حرم منور رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا سبزعلی با اشاره به استقرار  25 هزار متر مربع کفپوش در صحن‌ها و دوربرگردان‌های حرم مطهر رضوی اظهار داشت: همه ساله کفپوش‎های اماکن حرم رضوی با آغاز فصل سرد از انبارها خارج و در صحن‎ها به صورت آماده نگه‎داری می‏‌شوند تا در صورت لزوم سریعا مورد استفاده قرار گیرند و در پایان فصل سرما و در نیمه دوم فروردین‌ماه در صورت مساعدت هوا و با در نظر گرفتن پیش‌بینی هواشناسی مجدد به انبارها بازگردانده خواهد شد.

وی گفت: اداره رفاه زائران حرم مطهر رضوی و دیگر بخش‌های اماکن متبرکه در آغاز فصل سرما برنامه‎ریزی‌های لازم را در جهت هماهنگی در مواجه با بارندگی‌های احتمالی برف و باران انجام داده‌اند.

سبزعلی تصریح کرد: همه روزه سازمان هواشناسی استان خراسان رضوی به صورت اختصاصی گزارش سه روزه وضعیت جوی هوای مشهد و به ویژه حوزه اماکن متبرکه را در اختیار این اداره قرار می‎دهد و پس از بررسی و تصمیم‎گیری اقدامات لازم به نیروهای خدماتی ابلاغ می‎شود.

رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس تأکید کرد: با پیش‌بینی بارندگی، نسبت به برگزاری نمازهای یومیه و مفروش کردن حرم رضوی  اقدام و همچنین در صورت پیش‎بینی بارش برف، کلیه برف‎روب‎ها به حال آماده‎باش درخواهند آمد و جهت امنیت تردد زائران مسیر رفت و آمد این عزیزان با کفپوش پوشیده خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری درون سازمانی بخش‎های مختلف معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران حرم مطهررضوی گفت: همکاران ما در سازمان عمران حریم حرم در ابتدای فصل سرما کلیه خروجی‎های آب را مورد بازبینی قرار می‎دهند که در صورت بروز هرگونه گرفتگی و یا هر نقص دیگری قبل از شروع بارندگی‎ها نسبت به رفع نقص آن اقدام نمایند. همچنین در زمان بارش برف، اداره خدمات عمومی حرم مطهررضوی با همکاری و استفاده از مینی لودرها و برف روب‏‎های اداره خدمات امور فنی اماکن متبرکه جهت رفاه حال زائران حرم امن رضوی اقدام به جمع آوری برف از صحن های حرم مطهر رضوی می کنند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.