مدیریت عملیات مرکزی الحشد الشعبی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر عملیات نیروهای این سازمان در داخل سوریه علیه داعش را تکذیب کرد.

الحشد الشعبی عراق، عملیات در خاک سوریه را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از دوشنبه (دیروز) اعلام کرده‌اند که نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق در داخل خاک سوریه علیه داعش عملیات کرده است.

مدیریت عملیات مرکزی الحشد صحت این اخبار را تکذیب و تأکید کرد که دستورات مربوط به عملیات نظامی، به ستاد کل نیروهای مسلح ارتباط دارد.

این مدیریت اعلام کرد که هدف از انتشار چنین اخباری، تحریف نقش الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه است.

شبکه خبری السومریه عراق به نقل از مدیریت این سازمان گزارش کرد که الحشد الشعبی گهگاهی با توپخانه، مواضع و محل تجمع داعش را در مناطق سوریه که در مجاورت مرز عراق قرار دارد، بمباران می‌کند.

الحشد در پایان تأکید کرد که این حملات، بر اساس اطلاعات دریافتی و پس از هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک انجام می‌شود.

در همین راستا، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار 12 بهمن ماه جاری اعلام کرد که توپخانه الحشد محل تجمع عناصر داعش در خاک سوریه را بمباران کرد.

مصلح تأکید کرد که میان نیروهای الحشد و نیروهای امنیتی عراق هماهنگی بالایی وجود دارد تا هر خطری که متوجه مرزهای غربی عراق باشد، دفع شود.

وی همچنین اعلام کرد که مراکز تجمع داعش در سوریه توسط نیروهای الحشد بمباران شد و با این حملات خطر دفع شد و عملیات نفوذ داعش به داخل عراق ناکام ماند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دی ماه گذشته برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل داد و بر این اساس، عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.