یزد- آیت الله محمد رضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه باید تمامی امور پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی بازنگری شود گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال انقلاب اسلامی یک انقلاب بزرگ در جهان بود.

لزوم بازنگری در تمامی امور پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازدفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در این استان، در جمع روسا و اساتید دانشگاه‌های استان یزد، با بیان اینکه امروز که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حضور داریم باید بازگشتی به عملکرد خود و تشکیلاتمان داشته باشیم، اظهار داشت: این کار می‌تواند خارج از مسئله آمار و غیره باشد و واقعا باید بازنگری کنیم که به چه میزان می‌توانستیم پیشرفت داشته باشیم و الان نداریم و چه کارهایی باید انجام می‌دادیم که انجام ندادیم.

وی افزود: این بازنگری باید درتمام امورانجام گیرد و مختص یک یا دو اداره و یا مجموعه نیست بلکه همه با این کار باید به سمت تلاش برای سربلندی کشورحرکت کنند تا به پیشرفت و تکامل برسیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه چهل سالگی همان سن بلوغ است و هر چیزی به این سن رسید به این معناست که تکمیل شده است، تصریح کرد: اگر در فعالیت‌هایی که صورت گرفته بازنگری داشته باشیم بدون شک در آینده می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: در مواقعی فکر گذشته و آینده ما را به خود مشغول می‌کند ولی ما باید به الان فکر کنیم که چه باید کرد تا آینده ساخته شود و غصه گذشته و آینده خوردن فایده‌ای ندارد.

انقلاب ایران  یک انقلاب خدایی است

ناصری یزدی در ادامه با بیان اینکه این انقلاب یک انقلاب خدایی است، گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال، این انقلاب یک انقلاب بزرگ بود که هدف زندگی ازسوی خدای متعال برای ما تعریف شده و ما هدف زندگی را گم کردیم و با مشکلات بسیاری در این زمینه روبه‌رو شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه انقلاب برای این هدف ایجاد شد که به فطرت و سرشت خدایی بازگردیم، افزود: ایمان، اعتقاد به خدا و خوبی‌ها و ارزش‌ها، مسائلی است که ما باید در وجود خود بپرورانیم زیرا هر آنچه که بخواهیم در نزد خدای متعال است.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: برگشت دین به معنای بازگشت به کمال و انسانیت است که اگر در زندگی هر کسی وجود داشته باشد، انسان با مشکلات روبه‌رو نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان هر کاری که انجام می‌دهد باید به درستی و خوبی باشد گفت: این مسئله در دین اسلام نیز اشاره شده است که کارهای انسان باید به درستی انجام شود.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند که ما نوکر و بنده آنها باشیم، افزود: خدای متعال می‌خواهد که بنده او باشیم تا به کمالات و انسانیت و رشد برسیم و در این مسیر است که فرد پیشرفت و با کمک خدا در مسیر سعادت حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه انقلاب باید مبدا حرکت به سوی خدا باشد، تصریح کرد: اگر تعهد دینی و خدایی در کار انسان‌ها باشد، فرد غیر خدا هیچ چیز دیگر را ملاک برای خود قرار نمی‌دهد.

خطر مهاجرت شرکت‌های نخبه تهدیدی برای استان یزد است

رئیس پارک علم و فناوری یزد نیزدراین نشست با بیان اینکه خطر مهاجرت شرکت‌های نخبه تهدیدی برای استان یزد است گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر از نخبگان یزد در پارک علم و فناوری مشغول به کار هستند.

داریوش پورسراجیان با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری تاسیس شدند تا نتایج زحمات دانشگاهیان و نخبگان در آنجا متجلی شود اظهار داشت: نهالی که در دانشگاه‌ها پرورش پیدا می‌کند، در پارک‌های علم و فناوری به بار می‌نشیند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد در سال ۸۰ به عنوان دومین پارک در کشور کار خود را آغاز کرد، گفت: ازابتدای فعالیت این پارک تا به حال بیش از ۸۰۰ شرکت در قالب هسته‌ها و موسسات فناور مورد حمایت قرار گرفتند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد به ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵۰۰ نخبگان استان که فارغ التحصیلان برتردانشگاه‌های یزد را تشکیل می‌دهند اشاره کرد و گفت : الان ۲۶۰ شرکت فناوردر پارک علم و فناوری یزد و در مجموعه شهرستان و سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

پورسراجیان با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد این فعالیت را با بودجه بسیار پایین انجام داده است، افزود: به طور مثال درزمینه اشتغال نخبگان استان، با مبلغی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون است، ولی برای اشتغال در زمینه صنعت باید مبلغی بین ۵۰۰ تا یک میلیارد هزینه شود تا یک نفر مشغول به کار شود.

وی خاطرنشان ساخت: همه این فعالیت‌های با رقمی کمتر از دو درصدی که منابع بودجه‌ای وزارت خانه در اختیار ما قرارمی‌گیرد که برای شرایط کنونی کشور بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش حائز اهمیتی را ایفا کنند.

پارک‌ها تشکیل شدند که ازمهاجرت نخبگان جلوگیری کنند

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: پارک‌ها تشکیل شدند که ازمهاجرت نخبگان جلوگیری کنند و یکی از مأموریت‌های اصلی این پارک‌ها نیزهمین مسئله است و جریان مهاجرت را معکوس و ماندگاری آنها و اثربخشی را در سطح منطقه‌ایجاد کند.

پور سراجیان با اعلام خطراز اینکه امروزه با پدیده ناپایداری شرکت‌های علم و فناوری در حال روبه‌رو شدن هستیم، تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد مهاجرت برخی از شرکت‌های خوب استان هستند که مسئله پس از مهاجرت فرد نخبه در حال تبدیل شدن به مهاجرت شرکت‌های نخبه چه در سطح منطقه‌ای و چه ملی می‌شود که نیازمند تغییرات بنیادین مالی و قوانین و مقررات صورت گیرد.
 

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.