بعد از نامه‌نگاری کمیته ملی المپیک با اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) ۲ میدان جدید برای کسب سهمیه در رشته کشتی برای حضور در بازی‌های ساحلی جهانی اضافه شد.

ایران در کشتی بازی‌های ساحلی صاحب سهمیه می‌شود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان به میزبانی سن‌دیگو در سال ۲۰۱۹ زیر نظر اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) برگزار می‌شود.

نخستین دوره مسابقات روزهای ۱۰ تا ۱۴ اکتبر سال ۲۰۱۹ در کشور آمریکا برگزار می‌شود که حدود ۱۳۰۰ ورزشکار در ۱۵ رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند. ستاد عالی بازی‌های المپیک با ریاست وزیر ورزش و با حضور معاونان وزارت ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک در این خصوص تشکیل جلسه داده که حضور ایران در رشته‌های فوتبال ساحلی، کاراته، کشتی و بسکتبال در صورت موافقت قطعی است.

در رشته‌های انفرادی سهمیه توزیع شده نفرات اعزامی را مشخص خواهد کرد بنابراین اگر در رشته‌های دیگر به ایران سهمیه داده شود، امکان اعزام وجود خواهد داشت.

در رشته‌های تیمی نیز، رنکینگ کشورها ملاک حضور در بازی‌های ساحلی جهانی خواهد بود.

در رشته کشتی پیش از این مسابقات کسب سهمیه برگزار شده بود و به دلیل شرایط خاص فدراسیون و البته اعلام مشکلات مالی، ایران ورزشکاری را اعزام نکرد و سهمیه‌ها از دست رفت.

بعد از جلساتی که بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون با مسئولان کمیته ملی المپیک داشت، این درخواست از سوی کمیته ملی المپیک به انوک فرستاده شد تا این سوال مطرح شود آیا امکان اضافه شدن مسابقه انتخابی جدید وجود دارد یا خیر؟

انوک در پاسخ به سوال کمیته ملی المپیک اعلام کرده ۲ مسابقه کسب سهمیه کشتی ساحلی در اسفند و فروردین در نظر گرفته شده است. مسابقه اسفندماه احتمالا به میزبانی اسپانیا یا پرتغال خواهد بود، مسابقه دوم نیز در برزیل برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه مسابقات ساحلی زیر نظر انوک برگزار می‌شود، هزینه‌ها نیز برعهده این اتحادیه خواهد بود.

اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با اعلام این خبر گفت: در خصوص بسکتبال ما درخواست کرده‌ایم بسکتبال مردان جایگزین زنان شود باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. درباره کشتی هم با بنی‌تمیم صحبت کردیم و احتمال زیاد سهمیه‌های ایران در همان مسابقه اول کسب می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص وضعیت ایران در المپیک توکیو، اظهار داشت: کار اسکان تمام شده و ما برای بلیت‌ها نیز پیش‌بینی اولیه‌ای داشته‌ایم. البته هنوز مهلت برای تهیه بلیت وجود دارد. ثبت‌نام اولیه نیز برای حضور رشته‌ها به صورت حدودی قرار است شهریور یا مهرماه سال آینده صورت بگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.