البرز- سرهنگ غلامعلی شرق گفت: تا مادامی که زیرساخت های کنترل هوشمند ترافیکی در اختیار پلیس راهور قرار نگیرد، طرح زوج وفرد خودروها را در کرج به شکل سنتی و با استفاده از نیروی انسانی اجرا نمی‌کنیم.

تمایلی برای اجرای سنتی "طرح زوج و فرد" خودروها در کرج نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرهنگ غلامعلی شرق رییس پلیس راهور استان البرز صبح امروز (سه شنبه)، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد خودروها در کرج منوط به در اختیار گرفتن زیرساخت‌های کنترل هوشمند ترافیکی است.

شرق افزود: دوربین های پلاک خوان در مناطق مختلف شهر کرج نصب شده و تجهیزات لازم برای کنترل هوشمند ترافیک و اجرای طرح زوج وفرد مهیا است اما بنا به دلایلی که ما هم از آن بی اطلاعیم در اختیار پلیس راهور قرار نگرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پلیس تمایلی برای اجرای سنتی طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر کرج را ندارد، گفت: در صورتی که این زیرساخت از سوی شهرداری کرج در اختیار پلیس راهور قرار گیرد این آمادگی را داریم تا طی ۱۰ روز اجرای هوشمند طرح زوج وفرد و محدودیت های ترافیکی را اجرا کنیم.

رییس پلیس راهور استان البرز در ادامه تصریح کرد: تجهیزات نصب شده ترافیکی در سطح شهر با پول بیت المال تهیه شده است و امیدوارم این ظرفیت در اختیار پلیس قرار گیرد تا بتوانیم در جهت روان سازی عبور و مرور شهری از آن استفاده کنیم و نظارت بیشتری بر تردد خودروها در سطح شهر داشته باشیم.

سرهنگ شرق با ارایه آماری از ۱۰ ماهه سال جاری در حوزه ترافیکی گفت: با مقایسه مدت مشابه سال قبل در بخش تصادفات منجر به فوت ۳ درصد و در تصادفات جرحی ۳۲ درصد کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: در مجموع تصادفات رخ داده در سطح شهرها متاسفانه ۷۰ نفر فوتی داشته ایم که سهم کلانشهر کرج از این میزان ۴۸ نفر بوده است.

رییس پلیس راهور استان البرز با تاکید بر اینکه کنترل هوشمند ترافیک و خودروها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات داشته باشد، گفت: ۸۰ درصد فوتی های ما عابرین پیاده هستند و در صورتی که بتوانیم کنترلی ۲۴ ساعته و مستمر بر رفتار رانندگان داشته باشیم می‌توانیم این آمار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سهم حمل و نقل در کرج را خودروهای شخصی و تاکسی‌ها برعهده دارند، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف حمل و نقل عمومی مردم راغب به استفاده از وسایل شخصی هستند و این در حالی است که حمل و نقل عمومی باید این میزان جابجایی را عهده‌دار باشد.

سرهنگ شرق مدیریت و کنترل ترافیک در کرج را با روش های سنتی و عهدحجری غیر ممکن دانست و گفت: انتظار ما از مدیریت شهری و مسئولان مربوطه این است که برای گره‌گشایی مشکلات شهر کرج در حوزه ترافیکی زیرساخت های کنترل هوشمند را در اختیار پلیس بگذارند و یاریگر پلیس در این بخش باشند.

وی در پایان از اعمال قانون بیش از ۲۳ هزار خودرو در استان طی ۱۰ ماهه اخیر خبر داد و گفت: البرز نیم درصد راه‌های کشور را در اختیار دارد و این در حالی است که ۱۸ درصد ترافیک کشور از این نیم درصد عبور می‌کند بنابراین باید با تلاش مضاعف وهمراهی همه دستگاه ها در جهت کنترل آن اقدام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.