سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، تأکید کرد که مقاومت عراق سیاست‌های زورگویانه وی را در هم خواهد شکست.

نجَباء: عراق برده آمریکا نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سید هاشم الموسوی» سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء به سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران و عراق واکنش نشان داد.

الموسوی با تأکید بر اینکه دیگر جای صبر باقی نمانده است، از دولت عراق خواست که موضع صریح خود را در قبال رویکرد تجاوزکارانه ترامپ اعلام کند.

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی جنبش نجباء، وی تأکید کرد: «از همه سیاست‌مداران شریف درخواست می‌کنیم که با تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان، حاکمیت و استقلال عراق را به آمریکایی‌ها گوشزد کنند».

سخنگوی نُجَباء ضمن اشاره به اینکه «مقاومت جنگ‌طلب نیست، اما از آن ترسی هم ندارد»، خاطرنشان کرد: «ما سیاست‌های زورگویانه ترامپ را در هم خواهیم شکست. عراق برده امریکا نیست و حق حاکمیت خود را إعمال خواهد کرد».

رئیس‌جمهور امریکا اخیرا ادعا کرد که این کشور به حضور نظامی خود در عراق ادامه می‌دهد تا ایران را تحت نظر داشته باشد.

این اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا وضعیت سیاسی را در عراق متشنج کرده و واکنش طیفهای مختلف سیاسی این کشور را به همراه داشته است (جزئیات بیشتر).

همچنین برهم صالح رئیس جمهور عراق روز گذشته در همایش مرکز گفت‌وگوی رافدَین از این موضع ترامپ انتقاد کرد و گفت، آمریکایی‌ها درباره این موضوع با طرف عراقی صحبتی نکرده‌اند و دولت عراق منتظر توضیح طرف آمریکایی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.