خوزستان- اخلاق محمدیان گفت: واگذاری اراضی شهرک صنعتی بر اساس نورم جواز از سازمان‌های چون صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و منطقه آزاد اروند صورت می گیرد و به هیچ عنوان بدون مجوز نمی توانیم زمینی واگذار کنیم.

۲ هزار و ۸۷۷ زمین واگذار شده در شهرک‌های صنعتی بدون مجوز نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در نشست خبری که امروز (سه شنبه) ۱۶ بهمن، با حضور اصحاب رسانه انجام  شد با تبریک دهه مبارک فجر در ارائه دستاوردهای ۴۰ ساله صنایع کوچک، با عنوان اینکه بر مبنای آنچه دولت معین کرده در پی ایجاد زیر ساخت های لازم  به منظور تسهیل سرمایه گذاری هستیم، گفت: در خوزستان ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی مسقف فعالیت دارند که در ۶۰ ناحیه دارای زمین هستیم و ۵۱ ناحیه آن قابل واگذاری است و با توجه به پراکندگی که زمین ها در کل استان دارند متاقضی حق انتخاب نیز دارد.

انتخاب بر اساس مزیت سرمایه گذاری

محمدیان با اشاره به اینکه سرمایه گذار می تواند این انتخاب‌ها را بر اثر مزیتهایی که برای طرح خود در نظر دارد انجام دهد، اظهار کرد: ۵۲ شهرک دارای آب، ۵۷ ناحیه دارای برق، ۳۵ شهرک دارای گاز، ۴۷ شهرک دارای تلفن ثابت، ۲۲ متصل به فیبر نوری است که موقیتهای مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم می آورد.

وی از تلاشهای این شرکتها برای سرمایه گذاری های ثابت نیز خبر داده و افزود: به منظور بهبود زیرساختها و ایمنی واحدهای صنعتی ۱۰ خودروی آتش نشانی راه اندازی و تکمیل شده و ۱۰ واحد صنعتی در حال تولید نیز به تصفیه خانه  و شبکه فاضلاب متصل اند و در این زمینه یک واحد تصفیه خانه نیز در دست احداث داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به بررسی ها برای احداث تصفیه خانه های صنعتی هر شهرک باید دارای ۳۰ واحد بهره بردارو روزانه صد متر مکعب فاضلاب باشد، یاد آور شد: از این لحاظ شهرک ماهشهر در حال انجام و بقیه شهرکها نیز در دست اقدام است.

بازگشت ۲۵۶ واحد راکد به چرخه تولید

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان خبر از انعقاد قرارداد واگذاری  ۲ هزار و ۸۷۷ فقره زمین داد و تاکید کرد: چیزی در حدود هزار و ۸۴۳ هکتار زمین صنعتی به متاقضایان این قراردادها داده و هزار و ۵۴۳ قرارداد نیز به تولید رسیده اند و ۹۹۵ واحد هم اکنون فعال است و با ظرفیتهای مختلف در حال تولید هستند.

محمدیان گفت: واگذاری اراضی شهرک صنعتی بر اساس نورم جواز از سازمانهای چون صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و منطقه آزاد اروند  صورت می گیرد و به هیچ عنوان بدون مجوز نمی توانیم زمینی واگذار کنیم که بر اساس مجوزهای صادر شده ۴۸ هزار نفر متقاضی برای اشتغال  به ما داده شده است.

وی افزود: از سال ۹۳ تلاش کردیم تا ۲۵۶ واحد راکد را به چرخه تولید برگردانیم تا هم تولید خود و هم تولیدات دیگر را انجام دهند و امسال نیز ۲۱ واحد به تولید بازگشته اند و در مدیریت آنها نیز تغییراتی انجام شده است.

بهره برداری از ۴۳ پروژه عمرانی  و ۳۸ واحد صنعتی

او از رونمایی واحدهای تولیدی  در شهرستان بهبهان همراه با استاندار و معاون وزیر صنعت و معدن گفت و ادامه داد: در هفته دولت نیز ۲۲واحد عمرانی و ۱۴ واحد تولیدی را در سال جاری افتتاح شد و امروز نیز ۴۳ پروژه عمرانی  و ۳۸ واحد صنعتی با حضور معاون وزیر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی باید نقدینگی داشته باشند، اذعان کرد: واحدهای صنعتی به دلیل کمبود اعتبار با پرداخت بیمه کارگران، امور مالیاتی، اقساط سر رسید و معوقه دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.