نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را مشخص کردند.

نحوه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی مشخص شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده یک این لایحه با 127 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده یک این طرح؛ ماده 4 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1378/9/7 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح ذیل اصلاح می شود.

ماده 4- چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه اصلی باطل و یا به هر دلیلی متوقف شود، به نحوی که منجر به عدم انتخاب نماینده گردد و یا اعتبارنامه منتخبین، مورد تائید مجلس واقع نشود و یا به علت فوت، استعفا و هر علت دیگر، حوزه انتخابیه ای یک یا چند نماینده خود را از دست بدهد انتخابات میان دوره ای در حوزه های فاقد نماینده همزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

تبصره یک- چنانچه تعداد نمایندگان مجلس کمتر از چهار پنجم مجموع نمایندگان گردد و بیشتر از یک سال به پایان دوره نمایندگی باقی باشد، وزارت کشور مکلف است ظرف مدت 5 ماه پس از تاریخ اعلام آن توسط مجلس شورای اسلامی با هماهنگی شورای نگهبان، انتخابات را در حوزه های مربوطه برگزار کند.

تبصره 2- در انتخابات میان دوره ای کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند./

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.