نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی واتساپ برای کاربران پلتفرم iOS از فناوری بیومتریک فیس‌آیدی و تاچ آیدی در چت‌های خصوصی پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده واتساپ، از فیس آیدی و تاچ آیدی پشتیبانی می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، براساس آخرین اخبار، واتساپ  در نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی جدید خود، لایه‌ی امنیتی دیگری برای رمزگذاری پیام‌ها در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران سیستم‌عامل iOS اضافه کرده که از فناوری‌های بیومتریک فیس‌آیدی و تاچ‌آیدی پشتیبانی می‌کند.

پیش‌تر گفته شده بود که زیرساخت پیام‌رسان واتساپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک ادغام می‌شوند. در نتیجه انتظار می‌رود شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و مسنجر فیسبوک نیز به تبعیت از واتساپ همین مسیر را طی کنند تا به این ویژگی دسترسی داشته باشند. البته اخبار بعدی تاکید می‌کرد که فیسبوک زیرساخت واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را امسال ادغام نمی‌کند. ولی به هر حال انتظار می‌رود اینستاگرام و مسنجر فیسبوک نیز مسیر واتساپ را طی کنند.

مسنجر اینستاگرام واتساپ

به‌روزرسانی نسخه‌ی ۲.۱۹.۲۰ واتساپ، به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های خود را ازطریق فناوری‌های تأیید هویت بیومتریک گوشی‌های هوشمند آیفون از جمله فیس‌آیدی و تاچ آیدی قفل کنند. کاربران به‌راحتی می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات، انتخاب حساب کاربری (Account) و سپس حریم خصوصی (Privacy) و فعال کردن گزینه‌ی مربوط‌به فعال کردن قفل نمایشگر (enable Lock Screen)، از این ویژگی استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند مدت زمان فعال شدن این ویژگی را به‌صورت فوری، بعد از یک دقیقه، بعد از ۱۵ دقیقه یا یک ساعت تنظیم کنند. 

درنظر داشته باشید که این ویژگی جدید تنها روی یک چت خاص اعمال نمی‌شود؛ بلکه کل اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. درصورتی که کاربران نمایش نوتیفیکیشن‌ها را فعال کرده باشند، نوتیفیکیشن‌ها روی نمایشگر نشان داده خواهد شد و می‌توانند ازطریق پاسخ سریع به پیام‌ها پاسخ بدهند. همچنین کاربران با فعال کردن ویژگی جدید کماکان امکان پاسخگویی به تماس‌ها را خواهند داشت. تاچ‌آیدی از زمان معرفی گوشی آیفون ۵S و گوشی‌های آیفون بعدی آن در دسترس کاربران پلتفرم  iOS‌ قرار گرفته است. همچنین کاربران آیفون ۱۰ به بعد نیز به فناوری فیس‌آیدی روی گوشی‌های هوشمند خود دسترسی دارند.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.