شهردار منطقه ۲ از رونمایی یادمان شهید موسوی قوچانی در ابتدای بلواری که به نام این شهید والامقام مزین است، با حضور خانواده شهید، ریاست کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و معاونت اجتماعی و امور مشارکت های شهرداری مشهد خبر داد.

آیین رونمایی از یادمان شهید موسوی قوچانی در منطقه ۲ مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاونت اجتماعی و امور مشارکت های شهرداری مشهد در آیین رونمایی از یادمان سومین  شهید روحانی مبارز مشهد گفت: در دوره جدید شهری توجه ویژه  به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شده است  بر همین اساس شهرداری شروع به انجام پروژه های محتوایی و بصری در سطح شهر کرده است که امروز شاهد رونمایی از یکی از این فعالیت های مهم در منطقه ۲ شهرداری هستیم.

دانایی ادامه داد: از سال گذشته نصب پلاک های افتخار در سطح شهر اغاز شده که این یادمان ها با الهام گرفتن از رهنمودهای خانواده شهدا و و امیختن با فضای هنری و فرهنگی در شهر نصب می شود.

در این مراسم رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز به جامه عمل پوشاندن شهرداری مشهد به وعده داده شده به خانواده شهید برای نصب یادمان اشاره کرد و گفت: شهدا چشم و چراغ مدیران شهری و شهروندان هستند و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد اساسی برای دستیابی به شعار استقلال و آزادی است و خرسندیم که شهرداری توانسته به سرعت این یادمان را طراحی و اجرا و در منطقه ۲ نصب کند.

اصولی در ادامه افزود: جامعه ای که در باور و درون خود مسئولیت پذیری دارد باید نسبت به شهدا ادای دین کند و یاد آنان را زنده مگه دارند.

همسر شهید موسوی قوچانی در این مراسم ضمن تقدیر شهرداری مشهد و بخصوص شهرداری منطقه ۲ برای سرکشی های مداوم از خانواده شهید افزود: شهید موسوی قوچانی جز مبارزانی بود که قبل از انقلاب برای دستیابی به آرمانهای انقلاب مبارزه کرد و همیشه در خدمت انقلاب بودند، در دوران ستم شاهی بسیار شکنجه شد و بعد از انقلاب برای تحقق آرمانهاهمیشه در جبهه حضور داشتند و در نهایت  به آرزوی خود که شهادت در میدان جنگ بود رسیدند.

در انتها پسر شهید موسوی قوچانی ضمن تقدیر از شهرداری در نصب یادمان شهید در ابتدای بلوار شهید موسوی قوچانی گفت: ایشان یار دیرین رهبری  بودند و همیشه در صحنه های مبارزه حضور داشتند و همه با نام یک عمر مبارزه در خط مقدم معرفی می شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.