نیره پیروزبخت با اشاره به تحریم‌ها گفت: برخی از آزمون‌های استانداردهای ۸۵گانه باید در داخل و برخی در خارج انجام شود و اکنون با توجه به تحریم‌ها در حال چانه‌زنی با برخی کشورها هستیم تا این آزمون‌ها را برای ما انجام دهند.

امکان سنجش آزمون برخی استانداردهای ۸۵گانه در داخل کشور وجود ندارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در یک نشست خبری در پاسخ به‌ سوالی در مورد زمان اجرای استانداردهای ۸۵گانه توسط خودروسازان گفت: از ابتدای دی‌ماه امسال بررسی‌ها را سازمان استاندارد در مورد رعایت استانداردهای ۸۵گانه آغاز کرده است و برای این بررسی‌ها به‌ یک سال زمان نیاز داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد انجام آزمون‌های لازم برای سنجش استانداردهای ۸۵گانه گفت: بعضی از این آزمون‌ها در داخل کشور قابل انجام است، اما انجام بعضی از این آزمون‌ها باید در خارج از کشور انجام شود.

وی اظهار داشت: ما در شرایط تحریم هستیم و به‌ همین دلیل ممکن است شرایط انجام این آزمون‌ها در خارج از کشور برای ما کمی سخت باشد، در حال حاضر مشغول چانه‌زنی با برخی کشورها هستیم تا این آزمایش‌ها را برای ما انجام دهند.

پیروزبخت گفت: ما نمی‌خواهیم سنجش استانداردهای خودرو با مسائل سیاسی و اجتماعی مخلوط شود، بنابراین تا یک سال به‌ خودروساز مهلت داده‌ایم و پس از یک سال نتایج آزمون‌ها را اعلام می‌کنیم. البته با توجه به‌ مسائل تحریم ممکن است در رابطه با آزمون استاندارد برخی از قطعات وارداتی خودروها به‌ مشکل برخورد کنیم و تا زمانی که ارزیابی صد درصدی نداشته باشیم، نمی‌توانیم بگوییم کدام موارد است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: اما امیدواریم حداقل طبق قولی که به‌ مردم داده‌ایم، ایمنی و کیفیت خودروها را بالا برده و تحریم جلوی فعالیت ایمنی و کیفیت را نگیرد.

وی‌ همچنین در پاسخ به‌ سوالی در مورد استاندارد سوخت خودرو اظهار داشت: اکنون کیفیت بنزین در ایران مناسب است و مشکلی ندارد. در دوره گرم نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده و مشکلی نبوده و در دوره سرد هم به‌ تازگی آزمایشات را آغاز کرده‌ایم و هنوز نتایج حاصل نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.