رئیس شورای شهر مشهدمقدس خواستار سرمایه‌گذاری و ورود مردم به پروژه‌های شهری به‌جای سپرده‌گذاری در بانک‌ها شد.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری باید جایگزین سپرده‌گذاری در بانک شود

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا حیدری ظهر امروز در چهاردهمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر مشهد در امر توسعه شهری در سراسر کشور همگام با سایر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور است و برگزاری این نشست را در ایام فجر چهلم به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: در ورود به دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی ضمن بهره‌گیری از الگوهای موفق 4 دهه اخیر به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انسانی، اجتماعی و مردمی در توسعه حوزه اقتصادی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مجموعه‌ای که محدود و متکی به فرد باشد موفق نیست، خاطرنشان کرد: در میان سرمایه‌های ذکر شده مهمترین و کارآمدترین محور آن سرمایه مردمی بوده و مهمترین مسئله در سرمایه اجتماعی کشور اعتماد مردمی است، چیزی که به‌واقع گمشده سرمایه اقتصادی بوده و فقدان سرمایه اجتماعی در عدم پیشرفت‌ها کاملاً ملموس است.

حیدری تصریح کرد: متاسفانه فقدان سرمایه اجتماعی افزایش یافته و در مشکلات این ضعف‌ها به‌خوبی مشهود است و می‌خواهیم در حوزه مدیریت شهری به‌گونه‌ای عمل کنیم که اعتماد مردمی را داشته باشیم و از این ظرفیت بزرگ به‌خوبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مبلغ سرمایه‌گذاری مردم در بانک‌ها 90 هزار میلیارد تومان بوده و اگر 5 درصد آن در حوزه شهری سرمایه‌گذاری شود خودش 4500 میلیارد تومان می‌شود که رقم کمی نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: در کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد ضمن بازگرداندن اعتماد سلب شده مردم، از حداکثر ظرفیت مردمی در مسیر رشد و توسعه شهری و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به زائران و مجاوران امام رضا(ع) استفاده می‌کنیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.