البرز-علی اصغر مونسان با بیان اینکه نزدیک به ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری البرز در حال انجام است، گفت: آخرین اقدامات ثبت جهانی تپه ازبکی در حال انجام است چراکه سالانه یک سهمیه جهانی در یونسکو برای ثبت آثار خود داریم.

ثبت جهانی "تپه ازبکی" در حال انجام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز صبح امروز سه شنبه در حاشیه سفر به استان البرز در یک مجتمع گردشگری اظهار کرد: البرز یکی از استان های پرپتانسیل در حوزه گردشگری در کشور است.

وی افزود: استان البرز در بخش صنعت و کشاورزی رونق بسیاری دارد و در حوزه گردشگری نیز  ظرفیت های خوبی دارد که خیلی بیشتر باید شکوفا شود.  

وی افزود: استاندار البرز نیز به این بخش توجه ویژه دارند و با حضور در اماکن گردشگری البرز این مهم بیش از بیش توسعه پیدا می کند.

مونسان با بیان اینکه البرز در مجاورت چند استان قرار دارد و باید ظرفیت های آن رونق یابد، گفت: برای این مهم بیش از قبل تلاش می کنیم تا به رونق گردشگری و صنایع دستی برسیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری البرز در حال انجام است.

 مونسان به حوزه بوم گردی اشاره کرد و گفت: البرز مکان های طبیعی زیادی برای توسعه این بخش دارد که می تواند این حوزه را فعال کند و بوم گردی بایستی در این استان فعال شود.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی  خیلی ها البرز را استانی صنعتی می دانند اما پتانسیل بالایی در بخش صنایع دستی و تولیدات دارد، گفت: در این راستا قرار است یک بازارچه صنایع دستی در البرز ایجاد شود که به رونق این بخش کمک کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص آخرین اقدامات  ثبت جهانی تپه ازبکی که در شهرستان نظرآباد واقع است، تصریح کرد: سالانه یک سهمیه جهانی در یونسکو برای ثبت آثار خود در جهان داریم و این قاعده برای همه کشورهای عضو یونسکو وجود دارد.

مونسان با اشاره به اینکه سال گذشته نیز یک محور ساسانی در استان فارس ثبت شد، گفت: این محور بیش از ۱۰۰ کیلومتر طول دارد و ۸ بنا در آن قرار دارد که همگی در قالب یک پرونده و سهمیه در جهان و فهرست یونسکو ثبت شده است و انشاالله تپه ازبکی هم جزو اولویت ها برای ثبت جهانی قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ ای اشاره کرد و گفت: در منطقه طالقان در مسیر رودخانه ممکن است خطرات ناشی از عدم رعایت بستر حریم رودخانه دردسر ساز باشد.

 وی اضافه کرد: این مصوبه مسیر گردشگری را باز گذاشته است و مقرر شده است که سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی با هم طرحی را آماده سازی کنند که شورای عالی امنیت ملی آن را بپذیرد.

مونسان خاطرنشان کرد: این مصوبه حوزه آبریز البرز و تهران را در برگرفته چراکه مسائل زیست محیطی حائز اهمیت است.

وی گفت: به لحاظ گردشگری در این حوزه این امکان دیده شده است که یک طرحی به شورای عالی امنیت ملی ارائه شود و امید است طرحی که قرار است به این شورا ارائه شود هرچه سریعتر با همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی آماده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان گفت: سازمان میراٽ فرهنگی و  استاندار البرز قطعا آن را به تصویب شورای عالی امنیت ملی می رسانند و مشکلی در این مصوبه برای توسعه گردشگری وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.