در راستای تولید ملی شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی، مستقر در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت سه کپسول گیاهی پیپرجین، لیکوری کپ و لیورفول شد.

ساخت سه کپسول گیاهی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فاطمه حسن زاده، مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی اظهار کرد: کپسول گیاهی «لیکوری کپ» جهت تنظیم ترشحات گوارشی و درمان زخم معده و اثنی‌عشر، کمک به هضم غذا با بهبود عملکرد روده کوچک، تقویت عملکرد غدد درون‌ریز و افزایش هورمون های ضد استرس و حفاظت از غشاء مخاطی دستگاه تنفسی موثر است.
وی افزود: کپسول گیاهی «پیپرجین» سبب تقویت دستگاه گوارش، کمک به هضم و متابولیسم مناسب  مواد غذایی، تسکین دردهای گوارشی، درمان سوءهاضمه، ضد نفخ و پاکسازی طبیعی بدن می شود.
این محقق دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: کپسول گیاهی «لیورفول» جهت محافظت کبد و تنظیم مطلوب آنزیم های کبدی، تسکین التهاب های کبدی و تقویت عملکرد کبد با خاصیت آنتی اکسیدانی و مؤثر در کنترل بیماری کبد چرب  می باشد.
وی خاطر نشان کرد: فرمولاسیون این داروهای گیاهی توسط واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان طراحی و مطالعات فارماکولوژیک آن، در مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.
وی با اشاره به بهره‌مندی از توانمندی نیروی انسانی متخصص به منظور تولید این محصولات دارویی گفت: فرمولاسیون این سه کپسول گیاهی برای اولین بار در کشور طراحی گردید و پس از گذراندن تمامی مراحل آزمایشی، جهت دریافت پروانه ساخت به سازمان غذا و دارو ارائه شد. این سه محصول دارای ثبت علامت تجاری، تأییدیه قیمت، کدهای تجاری، ثبت اختراع، مجوز دانش بنیان و پروانه ساخت از سوی سازمان غذا و دارو می‌باشد.
حسن زاده خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا با بکارگیری علوم جدید دارویی و فراهم نمودن زیر ساخت های لازم گامی موثر در جهت تهیه و تولید فرآورده های جدید دارویی برداریم و این می تواند برای کشور صرفه جویی ارزی و کاهش اثرات تحریم ها را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.