مدیر عامل گروه صنعتی نیان الکترونیک گفت: نیازمند نظارت بیشتر سازمان تنظیم مقررات بر تجهیزات تولیدات داخلی و دانش‌بنیان هستیم.

نیازمند نظارت بیشتر سازمان تنظیم مقررات هستیم
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمدعلی چمنیان در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از گروه صنعتی شرکت نیان الکترونیک، اظهار کرد: نیان الکترونیک شرکتی است که شامل نیان الکترونیک، نیان باطری، نیان سرویس، خدمات مهندسی و نیان انرژی‌های می‌شود.
وی ادامه داد: سال ۶۹ ایده اولیه آن از دانشگاه کلید خورد و از سال ۷۴ استارتاپ ما با ۳ نفر تشکیل شده که ما در یک فضای زیرزمینی با فضای ۷۰ متر مربع آغاز به کار کردیم.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد بازار داخل را به دست آوردیم، بیان کرد: فضاهای توسعه کاری ما به تدریج زیاد شده است.
چمنیان با اشاره به اینکه تاکنون ما برای پیشرفت قدم به قدم حرکت کردیم و هیچ کدام با سرمایه سنگین بدست نیامده است، تاکید کرد: فضای ما از یک فضای زیرزمینی استارتاپ سه نفره آغاز شد تا به یک سالن ۵۰۰ متری و در نهایت به یک سالن ۶۰۰۰ متری و در حال حاضر کارخانه نیان باطری در شهرک صنعتی کاویان شکل گرفت، همچنین طرح جدید ما در شهرک صنعتی چناران با ۱۸ هزار متر فضای تولیدی فعال است.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فورمت  اشتغال‌زایی که تاکنون داشته‌ایم از ۳۷ نفر آغاز و تا ۶۴۰ نفر ادامه داشته و در شهرک صنعتی چناران انتظار داریم که ۴۰۰ نفر دیگر به نیروی خود اضافه کنیم.
چمنیان گفت: در زمینه بازار نیز بازارهای مخابراتی، صنایع دفاع، وزارت نیرو، شرکت گاز از مهم‌ترین مشتریان ما بوده‌اند.
وی اظهار کرد: در بخش تغذیه ایستگاه‌های پر ظرفیت و در حوزه انرژی نو نیز ایستگاه‌های شارژ خورشیدی را طراحی کردیم.
مدیرعامل گروه صنعتی شرکت نیان الکترونیک اظهار کرد: همه‌ موارد فوق قابل انتقال به شبکه ما در چناران نیز است، همچنین در زمینه خدمات فنی و مهندسی نیز رتبه یک پیمانکاری شرکت ارتباطات را دارا هستیم.
چمنیان در خصوص واحد صنعتی خود در مرکز چناران، عنوان کرد: مساحت این واحد ۱۸ هزار متر است. در این واحد ورودی ورق وارد می‌شود و بعد از اقدامات صورت گرفته بر آن خروجی نهایی برای مشتری آماده می‌شود.
وی تاکید کرد: در این‌ واحد همان تکنیک‌های رنگ خودرو را به کار می‌بریم. تمام کوره‌های رنگ این مجموعه نیز توسط دوستان ما در این واحد طراحی شده است.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با اشاره به اینکه خط تولید کولر ما در این واحد به طور کامل راه‌اندازی شده است، ادامه داد: ما همواره به فکر بهبود تراز ارزی هستیم. اگر این موارد را تولید نکنیم باید عملا آن را وارد کنیم. اما حدود ۱۰‌ درصد از درآمد ما حاصل از صادرات است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم که حجم درآمدی خود را از صادرات افزایش دهیم، افزود: محصولاتی که در این واحد تولید می‌شود، اگر فول ظرفیت باشد حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه برآورد ما این است که تا ۳۰ میلیون دلار صادرات خود را ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: در بخش بسته‌بندی نیز مجهز به استانداردهای بین‌المللی و صادراتی هستیم.
چمنیان تاکید کرد: همچین ما بزرگترین سایت تولیدی را در کشور داریم که ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اینجا صورت گرفته و برای کامل شدن ظرفیت نیز حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به سرمایه‌ در گردش نیازمندیم.
وی اضافه کرد: ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰۰ مگاوات مبدل انرژی آنجا تعیین شده است که قابلیت بهبود تراز ارزی کشور یکصد میلیون دلار را دارد. همچنین توان ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۱۰۰۰ نفر هم اشتغال غیر مستقیم را داراست.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اضافه کرد: این مجموعه مجهزترین خط تولید پیوسته در خاورمیانه محسوب می‌شود و بالاترین ظرفیت تولید را در این مجموعه داریم.
چمنیان گفت: همچنین افتخار برترین شرکت دانش‌بنیان تولیدی کشور در مدیریت فرآوری‌های نوآوری را نیز داریم‌.
وی در خصوص انتظارات خود، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم اتاق فکری با بخش خصوصی داشته باشیم که در آن از شهرستان‌ها نیز حضور پیدا کنند.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین یک مقدار بهبود فضای رقابت و فرصت‌های برابر برای شرکت‌های دانش‌بنیان مهم بوده که باید در این زمینه توجه لازم مبذول شود.
چمنیان تاکید کرد: ما نیازمند نظارت بیشتر سازمان تنظیم مقررات بر تجهیزات تولیدات داخلی و دانش‌بنیان هستیم.
وی با بیان اینکه در تولیدات خود با  نیروهای مسلح در رقابتیم، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و ارزی ما با اپراتورهای مختلف برای بحث قرارداد با مشکل مواجه هستیم. همچنین مطالبات معوقه ما چهار سال است که محقق نشده  و این عوامل بر ما فشار زیادی وارد کرده است.
عضو هیات رییسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی  در پایان تاکید کرد: انتظار داریم وزارت خانه در حوزه صادرات ما را یاری کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.