اسپوتنیک گزارش داد شماری از کشورهای اتحادیه عرب از بازگشت سوریه به این اتحادیه حمایت می‌کنند و موضع مثبتی در این خصوص دارند.

حمایت دستکم ۸ کشور عربی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دستکم ۸ کشور عربی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنند.

این خبر را اسپوتنیک به نقل از منبع آگاه خود اعلام کرده است. به گفته این منبع آگاه، کشورهای لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین هشت کشوری هستند که نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، موضع مثبتی دارند.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه پیش از این گفته بود هیچکس نخواهد توانست برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، شرایطی را تحمیل کند، زیرا دمشق تسلیم تهدید و باج‌گیری نخواهد شد.

اتحادیه عرب متشکل از ۲۲ کشور است که در سال ۲۰۱۱ و در پی آغاز جنگ سوریه، عضویت این کشور را لغو کرد. در اواخر سال ۲۰۱۸ و پس از پیروزی سوریه در جنگ ۸ ساله علیه گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و کشورهای عربی، برخی کشورهای عضو این اتحادیه آغاز به بازگشایی سفارت‌های خود در دمشق کردند.

در دسامبر ۲۰۱۸، امارات و بحرین نخستین اعضای اتحادیه عرب بودند که اعلام کردند سفارت‌های خود را در سوریه بازگشایی می‌کنند. همزمان با اعلام بازگشایی سفارت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه، برخی کشورهای اتحادیه عرب حمایت ضمنی خود را از بازگشت این کشور به اتحادیه اعلام کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.