یک ناوگان کوچک با حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا به علت مشخص نبودن روند پرداخت پول این محموله‌ها در خلیج مکزیک سرگردان است.

سرگردانی ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا به علت ابهام در روند پرداخت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، به گفته تاجران و کشتی‌داران، یک ناوگان کوچک با حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا در خلیج مکزیک سرگردان است؛ برخی از این محموله‌ها در آستانه تحریم‌های آمریکا خریداری شده و برخی نیز، خریداران آنها در انتظار هستند که به چه کسی پولش را پرداخت کنند.

اقدام دولت ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ونزوئلا در هفته گذشته به معنای قطع حمایت از نیکلاس مادورو و با هدف قرار دادن صادرات نفت این کشور به آمریکا انجام شده است. چراکه بیشتر درآمد این کشور از طریق فروش نفت به آمریکا تامین می‌شود.

هدف این تحریم‌ها، متوقف کردن پرداخت پالایشگاه‌های آمریکا به حساب‌های شرکت PDVSA است که توسطمادورو کنترل می‌شوند و این یکی از دلایلی است که تعداد زیادی نفتکش به علت مبهم بودن روند پرداخت، خارج از ونزوئلا سرگردان هستند. آمریکا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا می‌خرد.

مشتریان آمریکایی شرکت دولتی نفت ونزوئلا با توجه به تحریم‌ها باید پرداخت‌ها را به حساب‌های امانی واریز کنند که هنوز تشکیل نشده است. این پول‌ها توسط خوان گوایدو، رئیس کنگره ونزوئلا کنترل می‌شوند، کسی که آمریکا و اتحادیه اروپا، وی را به عنوان رهبر ونزوئلا می‌شناسند.

نه وزارت خزانه‌داری و نه کاخ سفید در این باره اظهارنظر نکردند.

بنا بر اعلام آمار ریفینیتیو ایکون، بیش از ۱۲ نفتکش این هفته در خلیج مکزیک یا آب‌های خارج از ونزوئلا لنگر انداخته و منتظر مشخص شدن نحوه پرداخت یا مقصد تحویل محموله از سوی خریداران هستند.

به گفته تاجران، برخی از این محموله‌ها توسط خریدارانی که پیش از تحریم‌ها از فروش بازار آزاد ونزوئلا بهره برده بودند، به عنوان ذخیره روی آب استفاده می‌شوند. باقی محموله‌ها توسط شرکت‌های تجاری نگهداری می‌شوند که در تلاش هستند تا با توجه به دشواری‌های پرداخت مربوط به تحریم‌ها، پالایشگاه‌هایی بیابند که به دریافت این نفت تمایل داشته باشند.

یک تاجر که با PDVSA تجارت می‌کند، گفت: «تعدادی محموله نفت ونزوئلا قبل از اعلام تحریم‌ها در این خلیج وجود داشت.» باقی گیر کرده‌اند زیرا مالکان نمی‌توانند کسی را به علت تحریم‌ها بیابند که این محموله‌ها را به آنها بفروشند.

این نفتکش‌ها توسط خریداران آمریکایی نفت ونزوئلا نظیر شورون، واحد پالایشگاهی سیتگو پترولیوم و والروانرژی و اتاق‌های بازرگانی اجاره شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.