تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در مسیر استقلال و خودکفایی کشور در حوزه تولیدات دارویی قدم برمی‌دارد.

 آستان قدس رضوی در مسیر استقلال و خودکفایی دارویی کشور قدم برمی‌دارد

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز(سه شنبه)، در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های تولید داروهای زیست فناوری در سطح ملی که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت دارویی آستان قدس رضوی بخشی از نیازهای بیماران هموفیلی را برطرف کرده و امروز شاهد هستیم که ۴۵ درصد نیاز این بیماران از این طریق برطرف شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تولید این داروها نوعی جهاد علمی محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ۱۰۰ درصد نیاز بیماران هموفیلی از این طریق برطرف شود. بیگانگان نگاه‌شان به ما و به‌ویژه به جوانان ما این است که توانایی ندارند اما در عمل این توانایی مشخص شده و تولید این داروها بیانگر بخشی از این توانایی‌هاست.

وی اضافه کرد: جوانان ایران در میدان عمل نشان داده‌اند که می‌توانند و این خود بهترین پاسخی است که می‌توان از سوی جوانان متخصص ما به کسانی داد که در مورد ما و جوانان ما تصورات باطلی دارند. تولید داروی فاکتور هشت از سوی جوانان این مرز و بوم خود قدمی بزرگ در مسیر استقلال و خودکفایی اقتصادی کشور است و می‌تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم کند.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تولید این دارو از سوی جوانان متخصص ما بیانگر این حقیقت است که ما توانمند هستیم و تولید این دارو پیام توانمندی ملت ایران به جهانیان است که می‌توانیم تمامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم. پیام تولید این دارو برای جهانیان نیز این است که حتی اگر در تنگنای اقتصادی نیز قرار بگیریم بازهم می‌توانیم تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور را به ویژه در حوزه دارویی به مرز خودکفایی برسانیم بیان کرد: جوانان و ملت ما از دوران جنگ تحمیلی این واقعیت را درک کرده‌اند که می‌توان روی پای خود ایستاد و پیشرفت کرد و رمز آن نیز تکیه و اعتماد به نفس به ما می‌توانیم است. یکی از مهمترین اولویت‌ها و سیاست‌هایی که از سوی آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفته، تولید دارو است؛ مسئله دارو با زندگی مردم ارتباط دارد و باید در زمینه تولید آن به توان متخصصان داخلی خود متکی باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز از نظر کیفی و کمی در حوزه دارویی، کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد و البته این به معنای پایان تلاش نیست بلکه باید در این حوزه همت بیشتری صورت بگیرد تا استقلال دارویی مهیا شود. ۵ قلم داروی سرطان و بیماری‌های خودایمنی نیز از سوی آستان قدس رضوی در حال تحقیق و تولید است و تامین نیازهای مردم در زمینه دارویی را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.