مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهمترین هدف اجرای جشنواره مد و لباس مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ هویت ایرانی – اسلامی است.

لباس اصیل ایرانی ابزاری  برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

جواد روشندل در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مُد ولباس در جامعه همچون آینه‌ای پیشینه و آینده فرهنگی جامعه را بازنمایی‌ می‌ کند و از طریق این آینه هویت فرهنگ خودی را بازسازی میکند. از این رو  جشنواره مُد ولباس خراسان رضوی بستری را  فراهم می‌کند که طراحان مُد و لباس نوآوری‌های خود را در این عرصه رونمایی کنند و مدیران صنعت پوشاک از این طریق با طرح‌های جدید و نوآورانه آشنا خواهند شد و آنها را برای مصرف کنندگان تولید و ارائه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند تا 5 اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند،  تصریح کرد: از جمله اهداف این جشنواره می توان به مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ هویت ایرانی – اسلامی در بستر پوشش اجتماع و مُد ولباس ، ترویج عفاف و حجاب اسلامی از طریق طراحی‌های نوین مُد ولباس، معرفی و شناسایی طراحان مُد ولباس، ایجاد فضای مناسب برای معرفی تولیدکنندگان و برندها و فراهم شدن زمینه‌ ارتباط وتعامل بین طراحان وتولیدکنندگان مُد ولباس ایرانی اسلامی برای کارآفرینی و اشتغال را نام برد.
روشندل با بیان اینکه این جشنواره شامل دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی است که هر دو قسمت نیز بخش‌های رقابتی و غیررقابتی دارد، افزود: از جمله معیارهای ارائه آثار به این جشنواره در بخش نمایشگاهی می توان به هماهنگی با اصالت محجوب ایرانی و اسلامی ، نو آوری در طراحی، تزیین و دوخت ، کاربردی بودن اثر و قابلیت تولید انبوه  و اینکه اثر در جشنواره قبلی استان ارائه نشده باشد اشاره کرد.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی افزود: برای افرادی که از پارچه‌های تولید استان استفاده کنند و در آثار خود از لباس‌های سنتی خراسان  نیز الگو برداری کنند امتیاز ویژه ای در نظر گرفته  خواهد شد. از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره 150 اثر به مرحله نمایشگاهی و رقابتی جشنواره راه پیدا خواهند کرد و برای همه راه‌یافتگان لوح شرکت در جشنواره صادر خواهد شد.
وی اظهار داشت: در بخش کارگاهی نیزکه برای رقابت کارگاهی دانش‌آموزان فعال در عرصه مُد ولباس طراحی‌شده است با مساعدت اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ابتدا 40 دانش‌آموز مستعد در زمینه طراحی مُد ولباس شناسایی و به دبیرخانه جشنواره مُد و لباس معرفی می‌شوند،  این دانش‌آموزان در 3 روز رقابت کارگاهی بنا بر موضوع ارائه‌ شده به طراحی و دوخت می‌پردازند.
روشندل افزود : علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند اثار خود را تا تاریخ 27 بهمن ماه از ساعت 9 الی 14 به نشانی مشهد، بوستان ملت، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع)، اتاق 77، دبیرخانه کارگروه مُدولباس استان ارسال کنند و همچنین جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 05136075481 داخلی 267 تماس بگیرند.
وی ادامه داد: این جشنواره از تاریخ 4 اسفند ماه در هتل میثاق برگزار می شود و علاقمندان از ساعت   10 تا 12 و 17 تا 21 تا تاریخ 7 اسفند ماه می توانند از این نمایشگاه دیدن نمایند و اختتامیه آن در تاریخ هفت اسفند ماه برگزار خواهد شد و به آثار برتر که توسط هیئت داوران انتخاب خواهد شد جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.