مردم از وضعیت نامطلوب امداد رسانی دستگاه ها در مواقع بحرانی همچون بارش برف در استان طی روزهای اخیر اعلام نارضایتی کردند.

 سازمان های امداد جاده ای در برف خراسان رضوی گرفتارشدند

به گزارش قدس آنلاین ، بارش برف در استان خراسان رضوی برغم اینکه  موجی از شادی و نشاط را در بین مردم ایجاد کرد اما نحوه مدیریت مشکلات حاصل از این نعمت خدادادی توسط برخی مسئولان همچون سازمان راهداری و نیروهای امدادی گلایه بسیاری از شهروندان را در پی داشت. از طرف دیگر اگرچه از چند روز قبل سازمان هواشناسی هشدار داده بود که خراسان رضوی برفی می‌شود اما باز هم مسئولان در برخی بخشها بی تفاوت به این هشدارها زمینه ساز گرفتاری و ناراحتی مردم در جاده ها و حتی مسدود شدن برخی مسیرها برای ساعت های طولانی شدند.
جاده کاشمر به نیشابور از جمله جاده های کوهستانی  است که طی سال های گذشته علی رغم اینکه هشدار های زیادی نسبت به خطر پذیر بودن و نیاز به اصلاح و بازسازی آن از سوی رسانه ها مطرح شد اما از سوی دولت مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفت و طی روزهای گذشته که شاهد بارش برف و یخبندان بودیم ، مردم ساعت های طولانی در برف گرفتار شدند.
یکی از شهروندان کاشمری در این باره به قدس انلاین گفت: از شامگاه روز دوشنبه در جاده کاشمر به نیشابور به علت بارش برف ، یخ زدگی و مسدود شدن مسیر گرفتار شدیم و علی رغم اینکه تماس های متعددی با مراکز مختلف گرفتیم اما هیچ کدام از انها پاسخگو نبوده و مجبور شدیم شب را در جاده بمانیم.
حسین فاطمی افزود: امروز سه شنبه نیز هنوز راهداری یا نهادهای امدادی  به این جاده مراجعه نکرده اند تا مشکل رابرطرف کنند و ماهمچنان  معطل کمک برای عبور از این مسیر هستیم.
جواد اکبری شهروند دیگری نیز اظهار داشت: جای تعجب است که برغم هشدارهای داده شده از سوی هواشناسی؛ خبری از  شن ، نمک و یا خودروی امدادی در جاده ها سرد وبرفگیر نیست  و مردم با خانواده هایشان ساعت های طولانی باید در جاده ها گرفتار شوند.
وی ادامه می دهد: در حالی که وظیفه سازمان های امدادی و کمک رسان کمک به مردم در چنین روزهایی بازنگه داشتن مسیرهای تردد مردم است  و اگر حقوقی هم دریافت می کنند بابت انجام کار در موقعیت های بحرانی و سخت است اما با بی تفاوتی نسبت به مردم از انجام وظایف خود شانه خالی می کنند.
درهمین راستا ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در این باره معتقد است به محض اعلام اخطار از سوی سازمان هواشناسی اطلاعیه ای را به سازمان های بحران مدار ، فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال می کنیم و تمام آنها در این وضعیت باید در حالت آماده باش باشند و به سازمان راهداری نیز اعلام شده است که در تمام جاده ها شن و نمک پاشی لازم صورت بگیرد.
حجت علی شایانفر در ادامه به قدس آنلاین اظهارداشت : اگرچه برخی جاده ها و مسیرها همچون کاشمر به نیشابور، کلات به مشهد و تربت حیدریه به مشهد  طی روزهای اخیر به علت لغزندگی ساعاتی مسدود بوده است ، اما سازمان هلال احمر مسئولیت رسیدگی به افراد در راه مانده را دارد  و در این باره اگر کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد ، از طرفی برخی شهروندان نیز در این زمینه کوتاهی کرده و تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ همراه ندارند که به ناچار از تردد انها جلوگیری به عمل می آید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.