همدان- همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به همدان، وزیر نیرو هم سفری به شهرستان نهاوند داشت تا دستور باز ساخت طرح سد گرین را بدهد.

 بازساخت "سد گرین" نهاوند آغاز شد

 به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر به استان همدان، اظهار کرد: همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب ۸۲۰۰ طرح در حوزه وزرات نیرو با اعتباری در حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بهره برداری یا برخی از این طرح ها ساخت آنها آغاز خواهد شد

وزیر نیرو با یادآوری اینکه اکنون وزارت نیرو در استان همدان ۲۱ طرح با ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در  دست اجرا دارد، افزود: هزینه اجرای سد گرین نهاوند ۲۴۰ میلیارد تومان است؛ ۱۷۵ میلیارد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی در یک برنامه زمانی معین تامین خواهد شد.

حجم ذخیره سد گرین ۲۲ میلیون متر مکعب است که ۱۹ میلیون متر مکعب آن برای مصارف شرب شهری و روستایی نهاوند و بقیه برای  مصرف در صنعت شهرستان نهاوند استفاده خواهد شد. سد گرین ۲۰ کیلومتری جنوب غربی نهاوند ساخته خواهد شد. تا آب رودخانه گاماسیاب که از رود کرخه تامین می‌شود را برای مصارف شرب، کشاورزی، زیست محیطی و صنعت بر اساس سهم حقابه مشخص وزرات نیرو در سال‌های پیش رو تامین کند. حجم رونآب رودخانه گاماسیاب نهاوند در هر سال حدود ۱۲۰ میلیون  متر مکعب پیش‌بینی شده است. سد گرین نهاوند در دوره های قبل یکبار کنلنگ زنی شده بود که به دلایلی ساخت آن متوقف شده بود و مجدد با حضور وزیر نیرو در همدان باز ساخت این طرح آغاز شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.