مازندران- دکتر رسول ظفرمند گفت: سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان مازندرانی‌ها هزینه می‌ شود.

سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان مازندرانی‌ها هزینه می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول ظفرمند مدیرکل بیمه‌ سلامت مازندران (بعدازظهر سه شنبه) در شورای اطلاع رسانی این اداره کل در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در مازندران هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۷ و نیم میلیون بار مراجعه در مؤسسات طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت مازندران صورت می‌ پذیرد، اضافه کرد: به ازای هر بار مراجعه قریب به یک ‌میلیون ریال هزینه توسط بیمه‌ سلامت پرداخت می‌ شود.

مدیرکل بیمه‌ سلامت مازندران با اعلام اینکه یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر در مازندران تحت پوشش بیمه‌ سلامت هستند، یادآور شد: به ازای مراجعه‌ هر روستایی به مراکز درمانی سطح یک حدود ۱۲۸ هزار تومان توسط دولت پرداخت می‌شود که این موضوع در سال‌های قبل از انقلاب وجود نداشت.

ظفرمند ادامه داد: تمام ۲ هزار و ۳۰۰ موسسه‌ ارائه‌ دهنده‌ خدمات پزشکی با این اداره کل قرارداد دارند و این امر موجب شده سطح دسترسی بیمه شدگان به خدمات بسیار آسان باشد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را مبدأ تحول در حوزه‌ سلامت دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم و چشمگیر این سازمان، تحت پوشش قرار دادن تمامی جمعیت فاقد بیمه‌ کشور زیر چتر حمایتی سازمان است که در نوع خود حرکتی جهادی و بی‌بدیل است.

مدیرکل بیمه‌ سلامت مازندران با اشاره به اینکه اداره کل بیمه سلامت مازندران با ۸۰ دفتر پیشخوان در سراسر استان قرارداد منعقد کرد، افزود: هدف از انعقاد این قراردادها دسترسی آسان مردم به خدمات بیمه‌ سلامت بوده است.

ظفرمند بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های در حال اجرای سازمان بیمه سلامت که در راستای رفاه حال بیمه ‌شدگان می‌باشد بحث نسخه ‌نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی است و در این راستا آرام‌آرام به سمت حذف دفترچه‌های کاغذی گام برمی ‌داریم.

مدیرکل بیمه‌ سلامت مازندران اظهار داشت: با اجرای این طرح ازاین ‌پس هر کد ملی به ‌منزله‌ یک دفترچه درمانی است تا با منطقی و شفاف ‌سازی اطلاعات بیمه ‌شدگان، خدمات مطلوب ‌تری را به مردم ارائه کنیم.

ظفرمند با اشاره به اینکه در بین ۵ صندوق بیمه‌ سلامت همپوشانی‌ها را حذف کردیم، خاطرنشان کرد: به همراه سایر سازمان‌های بیمه ‌گر با اجرای طرح استحقاق سنجی در صدد رفع هم‌پوشانی‌ها هستیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.