خراسان شمالی-عبدالحسین فریدونی گفت: در سال جاری در فصل برداشت گندم، ۹۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان با صرف ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار خریداری شد.

تمامی مطالبات گندمکاران خراسان شمالی تسویه شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالحسین فریدونی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در نشست خبری، در جمع خبرنگاران گفت: مطالبات کشاورزان، بابت تحویل گندم و پرداخت هزینه های آنان در مهرماه سالجاری به صورت کامل تسویه شد.

وی اظهار داشت: قیمت خرید گندم از کشاورزان ۱۳ هزار و ۲۱۵ ریال به ازای هر کیلوگرم است که قیمت آرد به صورت یارانه ای ۶۶۵ تومان و قیمت آزاد آن نیز بالع بر ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است.

وی در خصوص کیفیت گندم استان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان کشاورزی، کیفیت گندم این استان به علت اقلیم مناسب از میانگین کشوری مطلوب تر است و به همین دلیل متقاضی زیادی دارد.

فریدونی ادامه داد: ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد این در حالی است که استان پیش از انقلاب فاقد سیلو یا انبار گندم بود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان ۷۵ هزار تن سیلوی بتنی، ۹۵ هزار تن سیلوی فلزی، ۹۵ هزار تن انبارهای مکانیزه و ۳۵ هزار تن انبار های نیمه مکانیزه است.

فریدونی گفت: در سال جاری در فصل برداشت گندم، ۹۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان با صرف ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار خریداری شد.

این مقام مسئول همچنین بر مصرف سبوس در نان تاکید کرد و گفت: افزایش میزان سبوس در نان باعث بهبود ارزش غذایی نان می شود گه ویتامین های گروهB، اسید فولیک، کلسیم، آهن، منیزیم و فیبر باعث این ارزش هستند.

وی به وجود ۶ کارخانه آرد در این استان اشاره کرد و گفت: اکنون تمامی کاخانه های آرد به روش والسی و از استاندارد بالایی برخودار هستند.

فریدونی در ادامه همچنین در خصوص تولیدات دانه های روغنی نیز گفت:  در فصل برداشت سال آینده، با بهره گیری از نرم افزار پهنه بندی، دانه های روغنی به صورت الکترونیکی خریداری می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.