خراسان شمالی- انتشار آلبوم "سرآو" با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی خراسان شمالی انجام شده است.

آلبوم"سرآو" رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیرزوی انقلاب اسلامی شب موسیقی حماسه‌خوانان انقلاب به همراه رونمایی از آلبوم موسیقی «سرآو» برگزار شد.

حسین حصاری معاون حوزه هنری خراسان شمالی،  آلبوم «سرآو» را تهیه شده در واحد موسیقی و هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: انتشار این آلبوم نیز با همکاری مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و انجمن موسیقی استان انجام شده است.

حصاری این آلبوم موسیقی را دهمین آلبوم تولید شده در حوزه هنری خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: آلبوم «سرآو» اثر استاد سهراب محمدی نخستین آلبوم تصویری موسیقی در استان است.

وی در پایان با تشکر از تمامی همکاری های انجام شده از سوی دستگاه های فرهنگی و فرهنگ دوستان استان تصریح کرد: اقدامات نخست آلبوم سرآو از سال ۹۵ آغاز شد و پس از ضبط برنامه و انجام اقدامات فنی در سال ۹۶، این آلبوم در سال ۹۷ رونمایی شد.

گفتنی است «سهراب محمدی» معروف به «سهراب بخشی» از طایفه کرمانج در سال ۱۳۱۷ در شهرستان مانه و سملقان دیده به جهان گشود؛ پدر و اجداد وی در زمان حیات خود به فعالیت در زمینه های هنرهای دستی، سرودن شعر کرمانجی و موسیقی می پرداختند .

همچنین حاج سهراب از ۱۰ سالگی نواختن دو تار و خواند شعرهای محلی را آغاز کرد و تاکنون به مدت ۵۷ سال است که نوای خوش دو تار و صدای دلنشین و جذاب او زینت بخش محافل فرهنگی و هنری در کشور، به خصوص استان خراسان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.