نام های مطرح شده در روزهای گذشته برای تصدی پست سرمربیگری تیم ملی و جانشینی کارلوس کی‌روش ممکن است باعث آشوب ذهنی هواداران فوتبال در ایران شود.

داخلی و خارجی؟ هیچ کدام! فقط درجه یک میخواهیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، هشت سال پس از ثبات نسبی فوتبال ایران با حضور سرمربی پرتغالی که حالا چمدان هایش را به مقصد کلمبیا بسته است، با جدایی رسمی او از تیم ملی فوتبال ایران، گمانه زنی هایی برای حدس نام جانشینان او آغاز شده است.

اولین گمانه ها درباره جانشین کی‌روش از ورزشگاه هزاع بن زاید آغاز شد، زمانی که هروه رنار سرمربی فرانسوی تیم ملی مراکش با حضور در ورزشگاه، موجی خبری پیرامون خود ایجاد کرد اما این مربی قراردادی بلندمدت با فدراسیون فوتبال مراکش دارد و فعلا در دسترس ایران برای عقد قرارداد نیست. همچنین برخی منابع در خارج از ایران از اسم هایی نظیر فن مارویک، ژوزه پسیرو و دیک ادووکات خبر داده اند که این نام ها نیز هرگز مورد مذاکره فدراسیون قرار نگرفته اند و به جز سرمربی سابق تیم ملی هلند (فن مارویک) دو گزینه بعدی در اندازه های جانشینی کارلوس کی‌روش به نظر نمی‌آیند.

اما در شرایطی که فدراسیون فوتبال هنوز هیچ واکنشی نسبت به انتشار اسامی مختلف در رسانه های غیررسمی نشان نداده است، برخی صحبت هایی که از زبان مربیان و شاغلین در فوتبال ایران به گوش رسید، باعث نگرانی شد.

امروز علی پروین و چند چهره دیگر درباره این صحبت کردند که بهتر است مربی بعدی تیم ملی فوتبال ایران، ایرانی باشد. حال آن که به نظر نمی‌رسد این گزینه برای جانشینی کارلوس کی‌روش انتخاب مناسبی باشد.

فوتبال ایران با وجود تولید چند مربی خوب و جوان، هنوز ظرفیت قانع کنندگی لازم را برای هدایت تیم ملی ندارند و شاید در این زمینه احتیاج به زمان بیشتری باشد. البته در گذشته مربیان مختلفی در ایران سرمربی تیم ملی بوده و افتخاراتی به دست آوردند اما فضای جدید فوتبال ایران و توقعات، فعلا متناسب با آن چیزی است که حداقل در پنج شش سال گذشته رخ داده و آن حضور چند مربی کاربلد مثل کی‌روش و برانکو و شفر و افزایش کیفی سطح فوتبال در ایران است.

در این باره یکی از مدیران ارشد فدراسیون به ورزش سه می‌گوید که از رسانه ها انتظار داریم که در این زمینه خبرسازی نکنند و اگر قرار به انتخاب یا تصمیم گیری خاصی باشد، حتما فدراسیون فوتبال راساً آن را اعلام خواهد کرد.

این فرد همچنین درباره توییت های مازیار ناظمی معاون وزیر ورزش و صحبت درباره نام هایی چون زیدان و مورینیو گفت: اگر کسی درگیر فوتبال و مسائل این رشته ورزشی باشد و آن را جدی تعقیب کند، می‌داند که چهره هایی نظیر مورینیو و زیدان، هرگز بازار کار اروپا را به مقصد ایران رها نخواهند کرد. بنابراین کلیت این موضوع شایعه ای بیش نیست و اساسأ نباید آن را جدی گرفت.

حالا انتظار جامعه‌ فوتبال ایران انتخاب یک مربی متناسب با توقعات و تحویل چوب امدادی به شخصی است که روحی تازه به فوتبال ملی و البته متناسب با آن به فوتبال باشگاهی ما بدمد. مربی که او را با کار و کیفیت و ایجاد فضای آرام به یاد بیاوریم.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.