باغ ۱۳ هکتاری مالینگ متراکم هلو و شلیل کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی صبح امروز به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.

۱۳ هکتار باغ مالینگ متراکم هلو و شلیل مزرعه نمونه به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از آستان نیوز، باغ ۱۳ هکتاری مالینگ متراکم هلو و شلیل کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی صبح امروز به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.

مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این نهال‌ها روی پایه‌های رویشی بوده و تمامی آنها از ارقام هسته‌دار و بازار پسند، شامل ۴ رقم هلو و ۲ رقم شلیل است.

اورعی زارع  ادامه داد: نهال‌های مذکور مورد تایید مرکز تحقیقات ثبت و گواهی نهال و بذر سازمان جهاد کشاورزی بوده که با همکاری کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی و سازمان جهاد کشاورزی از طریق کشت بافت تولید شده است.

وی با اشاره به تعداد اصله نهال در هر هکتار، گفت: تعداد نهال در هر هکتار باغ جدید احداث شده هلو و شلیل مزرعه نمونه، ۶۶۷ اصله بوده و برای احداث هر هکتار از این باغ، بیش از ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضویدرباره سیستم آبیاری به کار رفته در این باغات گفت: روش آبیاری باغات ۱۳ هکتاری متراکم شلیل و هلو این کشت و صنعت به روش هوشمند زیرسطحی بوده که جدیدترین نوع سیستم‌های آبیاری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.