عضو هیات علمی گروه جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای پروژه مشترک دانشگاهی ساخت رگ مصنوعی خبر داد.

اجرای پروژه ساخت رگ مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از وبدا، دکتر غلامحسین کاظم زاده اظهار کرد: این پروژه تحقیقاتی از سال ۹۳ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و حمایت مالی نیماد به منظور خودکفایی و تولید ملی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این پروژه به صورت تیمی و با همکاری گروه های مختلف در حال انجام است خاطر نشان کرد: منظور از ساخت رگ تنها لوله ای که شبیه رگ باشد نیست بلکه تولید موادی است که در نهایت با کاربرد بالینی بتوان به عنوان جایگزین نمونه های خارجی از آن استفاه کرد.
کاظم زاده تصریح کرد: در صورت موفقیت این پروژه علاوه بر بومی سازی فناوری ساخت رگ مصنوعی، از واردات آن به کشور نیز بی نیاز خواهیم شد که این امر نقش موثری در صرفه جویی ارزی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رگ های مصنوعی در دو گروه کلی داکرون ها و پدی تی اف ای ها مورد استفاده قرار می گیرند خاطر نشان کرد: در این پروژه تحقیقاتی ضمن استفاده از  تجربیات قبلی، فناوری های نوینی بر آن افزوده شده است که بتوان بر عمر رگ های مصنوعی اضافه کرد.
فوق تخصص جراحی عروق و تروما دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تولید و ساخت مطالعات فیزیکی رگ های مصنوعی به اتمام رسیده و مطالعات بالینی بر روی رت و حیوان (گوسفند) انجام شده است تصریح کرد: بارخوراند های مطالعات بالینی برای رفع نواقص به گروه های مهندسی جهت بررسی اعلام شده است که پس از اجرای این مراحل بر روی انسان نیز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.