۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 643376

قصه انتقال کامل پادگان ارتش به بیرون شهر مشهد نزدیک ۱۰ سال می‌شود که هنوز به پایان نرسیده است. انتقالی که طبق مستندات می‌بایست بعد از چهار سال یعنی تا سال ۹۲ انجام می‌شد و همه چیز سر و سامان می‌یافت.

انتقال پادگان از شهر مشهدچه شد؟

چندی پیش قدس در گزارشی به موضوع طرح انتقال پادگان پرداخت در حالی که به دنبال پاسخ گرفتن از مسئولان ارتش در این خصوص بودیم، اما تلاشمان بی‌نتیجه ماند با این حال در همان گزارش مواردی را که بر مبنای مستندات موجود ارائه شده بود را بیان کردیم و منتظر پاسخ از سوی مسئولان مرتبط بودیم، ولی با وجود گذشت مدت زیادی از انتشار گزارش مذکور، نه ارتش و مقامات آن پاسخی دادند و نه شهرداری مشهد در این مورد شفاف سازی کرد!

اتفاقاتی که در این مدت افتاد مربوط به اعلام خبر بازگشایی بلوار نماز بود که مراسم آن هم ساعتی مانده به برگزاری لغو شد! و برخی اظهارنظرهای اعضای شورای شهر مشهد و سایرین درخصوص زمان بازگشایی بلوار نماز و تصویب آن در شورا مرتبط بوده است که آخرین مورد آن برمی‌گردد به خبری که از قول مهدی‌نیا، عضو شورای شهر مشهد منتشر شد و وی از تصویب طرح انتقال پادگان و اراضی آبشار در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی با اصلاحات جزئی خبر داده بود.

نکته اصلی و اساسی این است که هیچ مقام و مسئولی چه در ارتش و چه در شورای شهر و شهرداری هیچ وقت از مفاد توافقات انجام شده پرده برنمی‌دارند تا ابهام‌هایی که در خصوص طرح انتقال وجود دارد برطرف شود.

عدم شفاف‌سازی در چنین موردی منافع چه شخص و یا نهادی را تأمین می‌کند که هیچ وقت پاسخی شفاف به مطالبه گری‌های موجود داده نمی‌شود؟

چرا هیچ کسی به موضوع بتاجا به عنوان یکی از موارد مهم ابهام‌آمیز در جریان طرح آبشار نمی‌پردازد؟ نقش بتاجا در انتقال پادگان ارتش چیست؟ آیا بتاجا و به تبع آن طرح آبشار تأیید و دستور فرماندهی کل قوا را دارد؟

توافقات بین شهرداری و ارتش برای واگذاری تراکم و تجاری سازی‌ها بر چه مبنا و به چه میزان بوده است؟

تکلیف میزان عرصه و مساحت پادگان طبق کروکی‌هایی که مبتنی بر واقعیات است به چه دلیلی شفاف‌سازی نمی‌شود؟

آیا اراضی آبشار و میدان تیر در گردشکار فرماندهی کل قوا را داراست؟

ابقائات موجود در عرصه پادگان بر چه مبنایی تعیین تکلیف شده یا خواهد شد و نقش دستگاه‌های نظارتی در این بین چیست؟

و البته پرسش اساسی‌تر اینکه آیا مسئولانی که نحوه واگذاری‌ها و توافقات را تصویب می‌کنند و توافقنامه‌ها را امضا می‌کنند به همه چیز اشراف کامل دارند و از عواقب احتمالی اهمال کارهایی که شاید در آینده متوجه آن‌ها شود باخبرند؟

این موارد از جمله ابهامات موجود در قصه بی پایان طرح انتقال پادگان ارتش از مرکز شهر مشهد است که تاکنون هیچ مسئولی چه در ارتش و چه شهرداری که مستقیماً در این قضیه دخیل هستند، پاسخی برایش نداشته است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.