همدان- فتحعلی محمدزاده گفت: برای پایداری تولید و اشتغال در کشور در محدوده شهرک‌های صنعتی امسال مجوزهای جدید صادر و به بازگشت مجدد شرکت هایی که فعال نبودند به چرخه تولید و اشتغال کمک کردیم.

بعد از انقلاب ۹۸۲ ناحیه، شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی داریم

  به گزارش خبرنگار قدس آنلاین فتحعلی محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، اظهار کرد: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی از دستاوردهای انقلاب است؛ قبل از انقلاب ۳ شهرک صنعتی داشتیم و اکنون ۹۸۲ ناحیه، شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم.

وی بدون اشاره به تعداد مناطق ویژه اقتصادی کشور گفت: ۹ منطقه ویژه اقتصادی کشور زیر نظر این مجموعه(سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران) مدیریت می‌شود که یک مورد آن در منطقه جهان آباد همدان فعال است؛ در این محدوده ۱۴۳ هزار هکتار زمین اختصاص دادیم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: فعالیت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شهرک ها به ۲ صورت سخت و افزاری و نرم افزاری مدیریت می‌شود که  در حوزه سخت افزار امکانات و در حوزه نرم افزاری هم، فناوری و مشاوره و غیره است.

وی درباره بهبود وضعیت زیست محیطی شهرک‌های فعال اظهار کرد: با برگزاری جلسه برای تشکیل هیات مدیره در این مجموعه های صنعتی(شهرک‌های صنعتی) اکنون بخش عمده شهرک‌های صنعتی هیات مدیره دارند و خدمات داخلی را به شرکت خدمات رسان مورد تایید سپردند.

محمد زاده تاکید کرد: تصفیه فاضلاب با راه اندازی تصفیه خانه در شهرک های صنعتی کشور فعال است و ۲۳۰ تن ظرفیت مدول های تصفیه در ۲۲۰ شهر راه اندازی شده است که روزانه  ۷۷۵ هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی را تصفیه و به مصرف همان شهرک باز می‌گرداند؛ برای تامین برق شهرک های صنعتی هم  ۴۵۰ مگاووات برق از نیروگاهای مولد مقیاس کوچک تامین شده است.

وی اظهار کرد: افزون بر صدور مجوز برای فعالیت واحد های جدید برای باز فعالیت واحدهای غیر فعال هم تلاش کردیم؛ امسال ۱۵۳۹ با ۲۵۲۷۳ نفر اشتغال زایی داشتیم و ۱۲۹۰ واحد با ۲۱۱۵۵ نفر هم مجدد به چرخه تولید صنعتی برگشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.