همدان- کیوان گردان گفت: حمایت از تولید و افزایش اشتغال از هدف های مهم شرکت های صنعتی استان همدان بوده و هست و برای تحقق این هدف به روش های مختلف شهرک های صنعتی در استان همدان حمایت شدند.

اشتغال ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی و صنفی همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کیوان گردان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار کرد: اکنون در استان همدان ۳۰ شهرک، ناحیه صنعتی و صنفی داریم که در این محدوده‌های صنعتی  ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: برای کاهش ترافیک در محدوده فضای تاریخی گنبد علویان همدان با همکاری اصناف بنکدار فعال در این محدوده از شهر همدان ساخت شهرک صنفی را در مجاورت فرودگاه همدان آغاز کردیم که ۴۰۰ واحد فعال به این محدوده از شهر همدان منتقل خواهد شد.

 وی با اشاره بر اینکه  ساخت این شهرک بنکداری در کشور برای نخستین بار شکل گرفته است، ادامه داد: از این شهرک بنکداری که اصناف در آن مستقر خواهند شد تا کالای با قیمت مناسب در یک بازار رقابتی به دست مردم برسد، تاکنون در کشور ساخته نشده است.

 گردان اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد همدان ۲۸۰۰ هکتار زمین برای استقرار واحدهای صنعتی در استان تملک شده داریم که ۵۰ درصد وسعت کل زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان همدان را شامل می‌شود؛ برای رسیدن به این منطقه با عبور راه آهن، راه دسترسی دچار مشکل شده بود که آن مشکل را حل کردیم و از پل فامنین با روشی فنی راه دسترسی ایجاد کردیم.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان افزود: اکنون استان همدان به دلیل دارا بودن همه چرخه های تولید فولاد و از سنگ آهن به یک زنجیره  نسبتا کامل تولید در این زنجیره رسیده است که با تولید آهن اسفنجی در استان همدان این چرخه هم کامل خواهد شد.

 وی ادامه داد: ساخت و جانمایی فضا های صنعتی در استان همدان متناسب با ظرفیت های موجود در منابع معدنی آن منطقه بوده است.

وی گفت: در یک روستای استان(کردآباد) هم جامعه هدفی را برای تولید پوشاک با یک نشان خاص تجاری و  اختصاص کدینگ حمایت کردیم، یعنی اهداف شهرک های صنعتی در استان تحقق اشتغال و تولید پایدار در صنایع کوچک بوده است که به شکل های مختلف حمایت کردیم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.