مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، تمامی خادمان مساجد خراسان رضوی تحت پوشش بیمه‌ای اوقاف قرار گرفتند.

تمامی خادمان مساجد خراسان رضوی تحت پوشش بیمه‌ای اوقاف قرار گرفتند
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون بیش از 4000 هزار وقف جدید ثبت شده که 1800 مورد آن در 3 دهه اول و  2200 مورد دیگر در دهه چهارم به ثبت رسیده و نکته شاخص در وقف‌های علمی و فناورانه، قرآنی، موقوفه مهر فاطمی، اشتغال و غیره بوده و نکته قابل توجه هم در جمعی بودن آن است.

وی افزود: تعداد 304 بقعه متبرکه ثبت شده در سطح استان داریم و حدود 400 مبلغ در این بقاع متبرکه فعال هستند که از این تعداد 40 نفر از آن‌ها خواهران مبلغه هستند و این مبلغان آموزش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را فرا می‌گیرند و در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره فعالیت‌های شاخص صورت گرفته در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای 30 پروژه سرمایه‌گذاری با متراژ 3600 متر مربع و با اعتبار 400 میلیارد تومان صادر شد و 72 بقعه نیز در طرح توسعه قرار گرفته‌اند و 100 طرح جدید هم در این اداره کل تنظیم شده است.

احمدزاده تصریح کرد: 5 نیروگاه خورشیدی با توان 2200 مگاوات فعال شده و مجتمع مسکونی در حسن‌آباد، مجتمع تجاری در برج مروارید، مراکز کارآفرینی و مرمت و نوسازی بقاع متبرکه از اقدامات شاخص اوقاف استان در سال 97 بود و به برکت چهل سالگی انقلاب شاهد صداقت، شفافیت و سلامت کاری در تمامی فعالیت‌ها و عملیات‌های این مجموعه هستیم.

وی تاکید کرد: نسبت به متراژ موقوفات زمین‌های شهری باید بررسی‌های لازم انجام بشود تا پاسخ دقیق داده شود، به‌طور مثال در مشهد قدیم 70 درصد زمین‌ها موقوفه‌ای بود که با توسعه شهری به 30 درصد رسیده است، اما تا انجام بررسی لازم نمی‌توان به‌صورت دقیق اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه کلیه خادمان مساجد استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی کلیه خادمان مساجد استان که حدود 5 هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه‌ای اوقاف قرار گرفتند و در هیچ مسجدی نداریم که خادمش از مزایا و خدمات لحاظ شده برخوردار نشده باشد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.