امیرحسین تبیانیان با اعلام اینکه یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در محموله‌های ۳۵ هزار بشکه‌ای در بورس انرژی در تاریخ ۲۴ بهمن عرضه خواهد شد، گفت: محدودیتی در مقصد ارسالی محموله وجود ندارد.

آغاز عرضه میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی از ۲۴ بهمن

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امیرحسین تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی از عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین الملل بورس انرژی در چارچوب جدید در تاریخ چهارشنبه، ۲۴ بهمن ماه خبر داد.

 تبیانیان در گفت و گو با خبرنگار سایت شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به اینکه این نخستین مرحله عرضه میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی است، افزود: در این مرحله یک میلیون بشکه میعانات گازی در محموله‌های ۳۵ هزار بشکه ای عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت عرضه در این مرحله براساس میانگین ۱۰ قیمت پایانی نفت خام دوبی محاسبه شده است، اظهار کرد: در این مرحله قیمت به ازای هر بشکه ۶۱.۰۴ دلار تعیین شده است.

به گفته تبیانیان بارگیری محموله میعانات گازی در عسلویه و یا از طریق انتقال کشتی به کشتی در پایانه خارک انجام خواهد شد؛ همچنین محدودیتی در مقصد ارسالی محموله وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرایط تسویه مشابه عرضه نفت است، اظهار کرد: پیش پرداخت ۶ درصد و امکان تسویه ۱۰۰ درصد ریالی از ویژگی های این عرضه است. همچنین مدت تسویه حساب از زمان بارگیری ۹۰ روز تعیین شده است.

تبیانیان افزود: بزودی اطلاعیه عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین الملل بورس انرژی منتشر خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران طبق برنامه اعلامی هر هفته در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه مستمر نفت خام و میعانات گازی را در برنامه دارد که با توجه تعطیلی رسمی دوشنبه آینده، زمان عرضه روز چهارشنبه تعیین شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.