پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در ذیل پرونده‌ تحلیلی «انقلابی که منحرف نشد»، طی فراخوانی از جوانان می‌خواهد به تحلیل چرایی این مسئله بپردازند.

سؤال رهبر انقلاب از جوانان درباره رمز ماندگاری انقلاب

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نوزدهم دی ماه سال ۱۳۹۴ با مردم قم به مقایسه‌ی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا و برخی حوادث و نهضت‌های پیشین کشور خودمان پرداختند و در تبیین این مسأله فرمودند: «چرا نهضت مشروطیّت با آن درخواست حدّاقلّیِ محدود شدنِ قدرت مطلقه نتوانست و طاقت نیاورد بماند امّا انقلاب اسلامی با این درخواست حدّاکثری و مطالبه‌ی حدّاکثری که ریشه‌کنی سلطنت و رژیم پادشاهی در کشور بود آمد، موفّق شد و ماند؟ اینها تحلیل لازم دارد. تحلیل را شما جوانها بروید بکنید، برای من روشن است؛ جوانها بروند تحلیل کنند، بنشینند، فکر کنند و ببینند که اینجا چه چیزی نقش‌آفرینی کرد؟ کدام عنصر تأثیر گذاشت که آن نهضتها نتواند باقی بماند و نتواند به نتایج نهایی خودش برسد امّا این انقلاب توانست قدرتمندانه بایستد؟ علّت چه بود؟ اینها را بنشینند جوانهای ما تحلیل کنند. اگر ما بتوانیم تحلیل درستی از این حوادث پیدا کنیم، آن‌وقت دیگر این بذر ترس و رعب و ناامیدی که بعضی در دل مردم میپاشند بکلّی خواهد پوسید و از بین خواهد رفت؛ [اگر] بتوانیم درست بفهمیم، راه آینده‌ی این کشور کاملاً روشن خواهد شد.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

بر اساس این خواسته‌ رهبر انقلاب پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در ذیل پرونده‌ی تحلیلی «انقلابی که منحرف نشد»، طی فراخوانی از جوانان می‌خواهد به تحلیل چرایی این مسئله بپردازند و متون تحلیلی خود را به KHAMENEI.IR ارسال کنند.

جوانان و متفکران می‌توانند در پاسخ به این سؤال رهبر انقلاب، تحلیل‌ها و پاسخ‌های خود را از طریق ارسال فایل Word به نشانی الکترونیکی info@khamenei.ir و یا بخش نظرات همین مطلب ارسال کنند.

گزیده و نتایج این فراخوان بعد از جمع‌آوری و دسته‌بندی مطالب ارسالی متعاقبا منتشر خواهد شد، ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.